تاسیس «کانون‌های تخصصی خواهران» هدایت بانوان به سبک زندگی اسلامی است
تاسيس «کانون‌هاي تخصصي خواهران» هدايت بانوان به سبک زندگي اسلامي است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان:

تاسیس «کانون‌های تخصصی خواهران» هدایت بانوان به سبک زندگی اسلامی است

ويژه گفت: راه اندازي کانون هاي تخصصي خواهران در سراسر کشور باعث ترويج گفتمان طراز اسلامي و سبک زندگي اسلامي در خانواده و جامعه مي شود.
شناسه خبر : 53545 تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش  روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان؛ مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان اظهارکرد: تاسیس «کانون‌های تخصصی خواهران» اقدامی ارزشمند در راستای تقویت جایگاه زن و سبک زندگی اسلامی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تصریح کرد: در اسلام برای زن مقام والایی در نظر گرفته شده است، چنانکه در قرآن کریم وقتی سخن از آرامش و سکون برای انسان است از زن به عنوان آرامش دهنده یاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: اسلام مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است. در نگاه اسلام خانواده دارای منزلت و قداست خاصی است و از آنجا که زن مدیر خانواده به شمار می‌رود، زنان بالاترین نقش را در حفظ کیان خانواده برعهده دارند.

 

ویژه اظهارداشت: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه هستند چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند و زن به عنوان مدیر خانه و در جایگاه مادر مهم ترین مسئولیت و اساسی ترین نقش را در تربیت فرزندان دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: جایگاه و مقام زن در میان روایات و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز فراوان به چشم می‌خورد که در مشهورترین آنها همسرداری و حفظ کیان خانواده به عنوان جهاد زنان تعریف شده و تاکید شده است که این گونه زنان که همت خود را صرف خانواده می‌کنند اجر و پاداش جهاد در راه خداوند را خواهند داشت.