ستاد کانون های مساجد همدان جزو دستگاههای برتر در طرح غنی سازی اوقات فراغت شناخته شد
ستاد کانون هاي مساجد همدان جزو دستگاههاي برتر در طرح غني سازي اوقات فراغت شناخته شد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان در خبرگزاری ایرنا عنوان کرد:

ستاد کانون های مساجد همدان جزو دستگاههای برتر در طرح غنی سازی اوقات فراغت شناخته شد

حجت الاسلام عزيزي گفت: برنامه‌هاي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان در راستاي اثربخشي بيشتر و بهتر متناسب با زيست بوم محلات اجرا مي‌شود.
شناسه خبر : 52818 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان،  حجت الاسلام علی عزیزی در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز همدان  با بیان فعالیت های ستاد کانون های مساجد استان همدان گفت: ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد و ۵۰۰ انجمن و مرکز فرهنگی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در نقاط مختلف استان همدان فعالیت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان ادامه داد: ترویج معنویت، اخلاق، آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی اسلامی از اولویت‌های کانون فرهنگی هنری مساجد به شمار می رود.

وی  یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای برگزاری برنامه های فرهنگی به ویژه آموزش های قرآنی در مساجد، برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی، طرح مسایل و مشکلات جامعه، ایجاد اتحاد و همبستگی بین مسلمانان و افراد جامعه، کادرسازی برای آینده نظام اسلامی، تربیت افراد شاخص و متعهد، برگزاری کلاس های آموزشی، تربیتی و تفریحی برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان در دستور کار کانون های فرهنگی، هنری مساجد همدان قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بالایی در شکل دهی به همگرایی فرهنگ دینی برخوردار هستند،گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه اقشار جامعه باید بسیجی وار به یاری کانون‌های مساجد بشتابند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان افزود: در راستای هویت بخشی به نوجوانان و بانوان از این قشر به عنوان کادر و عوامل اجرایی در تمامی کانون‌های استان استفاده می شود، چرا که نقش آفرینی نسل نو و بانوان در حوزه فرهنگ و هنر بسیار مهم است و باید این ظرفیت بیش از پیش در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال شود.

 

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر جلوگیری از موازی کاری در دستگاه های فرهنگی با هم افزایی و تقسیم کار،افزود: با انسجام ایجاد شده مساجد همدان به سمت مساجد طراز  انقلاب اسلامی پیش می رود و بخش زیادی از فعالیت های مورد نیاز مردم از جمله در زمینه های فرهنگی،هنری، تربیتی و آموزشی در این اماکن رقم می خورد.

 

وی همچنین گفت: کانون های فرهنگی استان در غنی سازی اوقات فراغت جزو هفت دستگاه برتر استان شناخته شد و با توجه به ظرفیت های موجود باید به جایگاه مطلوب تر نیز ارتقا یابد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه زنان جامعه ما بسیار توانمند هستند، تاکید کرد: بدون تردید، شناخت جایگاه واقعی زنان ایرانی و احیای جایگاه سازندگی آن‌ها، نیازمند بازنگری جدی در نگاه به این قشر است و نخستین قدم توجه به شایستگی‌ها و توانمندی‌های زنان و رفتن به سمت کسب جایگاه‌های متناسب با این توانمندی‌ها و در نهایت تلاش برای ارتقای جایگاه و پیشبرد نقش جامعه زنان کشور است.

 

وی اطلاع رسانی را بازوی توانمند کانون های فرهنگی مساجد استان برشمرد و افزود: نگاه خبرگزاری ایرنا به کانون‌های مساجد کاربردی است و از این ظرفیت می توان برای معرفی هرچه بیشتر برنامه ها و اهداف این مجموعه استفاده کرد.

 

این مسوول در ادامه با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و هنری مساجد باید متناسب با زیست بوم محلات اجرا شود، گفت: در شرایط کنونی باید برنامه های فرهنگی، عملیاتی مطابق زیست بوم محلات پیش بینی شود.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: ما ضمن توجه به این زیست بوم، برنامه های فرهنگی و هنری را با تفکیک سازی برنامه ها به سمت تخصصی شدن پیش بردیم یعنی از پراکندگی در کارها جلوگیری کرده و به هر فعالیت فرهنگی و هنری عمق بخشیدیم تا افراد بهتر جذب این فعالیت ها شوند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های کانون در روستاها باید بازتاب داشته باشد و با تخصیص اعتبار خبر سازی شود گفت: متاسفانه مجموعه ها و دستگاه های مختلف اثربخشی فرهنگی این کانون ها را باور ندارند و به جایگاه کانون‌ها در جامعه پرداخته آنچنان که باید پرداخته نشده است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز همدان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت غنی مساجد برای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، گفت: تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد و جذب جوانان به این مکان مقدس خواست و تاکید مقام معظم رهبری است و همه از فعالان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ تا اصحاب رسانه باید برای تحقق این مهم پای کار باشیم.

 

رضا اولادی، اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی کانون‌ها را در دستور کار ایرنا دانست و افزود: آشنایی مردم با برنامه های ستاد کانون فرهنگی و هنری مساجد و جریان سازی خبری در این خصوص به منظور تقویت جایگاه کانون در دستور کار این رسانه قرار دارد.