برگزاری رزمایش جهادی توانمند سازی محلات کم برخوردار 2020 در همدان
برگزاري رزمايش جهادي توانمند سازي محلات کم برخوردار 2020 در همدان
برای اولین بار در کشور؛

برگزاری رزمایش جهادی توانمند سازی محلات کم برخوردار 2020 در همدان

رزمايش جهادي تحول و توانمندسازي محلات کم برخوردار طرح 2020 با حضور دستگاه‌هاي اجرايي استان در دبيرستان فدک کوي کوثر همدان برگزار شد.
شناسه خبر : 49775 تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، سید مهدی وفایی در رزمایش جهادی توانمند سازی محلات کم برخوردار که در مدرسه دخترانه فدک کوی کوثر همدان برگزار شد، گفت: این طرح از سال ۱۴۰۰ در کشور شروع شد و هدف از آن توانمندسازی محلات کم برخوردار است و استان همدان اولین استان در کشور است که این رزمایش را در مناطق محروم آغاز کرده است.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان افزود: در این طرح هدف‌گذاری برای  2020 محله در کشور است که از این تعداد ۴۴ محله به استان همدان تعلق دارد‌.

وی اضافه کرد: در این طرح بنا نیست خدماتی ارائه شود بلکه به دنبال توانمندسازی این محلات هستیم تا بتوانند خود را اداره کنند، همچنین طرح اجتماع‌محور است و جمعیت این محلات با ایجاد تشکل‌های محلات شکل گرفته و قرار است مسائل و مشکلات را شناسایی کنند.

 

وفایی با بیان اینکه پایه و اساس طرح بر کمک‌های مردم محلات است، افزود: مردم‌ محلات کمتر برخوردار تحت عنوان سمن‌ها، نیازهای محله را احصا می‌کنند و زمانی که نیازها مشخص شود مسیر رفع آنها کوتاه‌تر خواهد شد.

 وی تصریح کرد: به همین منظور خانه‌هایی در این محلات شکل گرفته که توسط اهالی تشکیل شده و  خانه به خانه نیازها را شناسایی و به مسئولان منتقل می‌کنند.

وفایی با اشاره به اینکه هدف از طرح این است که محلات به طور کامل مورد شناسایی قرار گیرند و در برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم آنجا شود، افزود: این رزمايش برگزار می‌شود تا مردم با حضور بیش از ۲۰ دستگاه‌ خدماتی در محله آشنا شوند و بهتر بتوانند نیازهایشان را برطرف کنند.

وفایی با بیان اینکه طرح تا زمانی‌ که محلات روی پای خود بایستند ادامه دارد، گفت: رزمایش دو روزه در روزهای پنجشنبه و جمعه در کوی کوثر و دیزج برگزار شد و در دو محله نیز ابتدای هفته جاری برگزار شده است.