مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان سیاه پوش شدند
مساجد و کانون هاي فرهنگي هنري مساجد همدان سياه پوش شدند
همزمان با ماه محرم

مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان سیاه پوش شدند

شميم بوي محرم با نواي «يا حسين» عاشقان و ارادتمندان به سيد و سالار شهيدان در شهر پيچيده است؛ تکيه ها برپاست و پارچه هاي سياه بر ديوار شهر خودنمايي مي کند.
شناسه خبر : 49619 تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، این روزها استان همدان  حال و هوای دیگری دارد. در هر کوچه و پس کوچه اش پرچم یا حسین (ع) به اهتزاز درآمده و بیرق های عزا برافراشته شده است. دیوارهای شهر ذهنت را به کربلا گره میزند. همان‌جایی که یزیدیان به فرش و حسینی ها به عرش رسیدند.

 

بوی غربت در خیابان ها پیچیده شده… نه غربت از حیث فرا رسیدن محرم بلکه غم جانگذار و سنگین شهادت امام حسین (ع) و اهل بیتش بیش از هر زمانی به دلت چنگ می اندازد و با روح و روانت گلاویز می شود.

 

سنت دیرینه نصب پرچم و سیاهپوش کردن منازل همزمان با ماه محرم و از چند روز قبل از فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله (ع) و یاران با وفایش سالیان طولانی است که بین مردم این استان جایگاهی ویژه داشته و مردم با این اقدام ارادت خود را به این امام همام ابراز می کنند.

 

حجت الاسلام علی عزیزی در  گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: یکی از نقشه های دشمنان برای نابودی ارزش های اسلامی ایجاد فاصله و دور کردن مردم از دین و مسائل اعتقادی است و ایام ماه محرم و سوگواری های مردم در عزای اباعبدالله الحسین(ع) توطئه های دشمنان را خنثی می کند چرا که این ایام بهترین فرصت برای تقویت معنویت در جامعه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان همدان افزود: عاشورا به همه ما ثابت کرده که آنچه همیشه ماندگار است،‌ حق و حقیقت است و ظلم و ستم هیچگاه ماندگار نیست.

 

وی گفت: امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا درس آزادگی، سربلندی، ایثار و از خودگذشتگی را به ما آموخت و امروز وظیفه ما الگوگرفتن از آن حرکت بزرگ عاشورا در راستای اعتلای اسلام و ارزش های ناب آن است.

 

حجت الاسلام عزیزی با تاکید بر اینکه از مهمترین راهکارهای زنده نگه داشتن دین اسلام، گرامیداشت ماه محرم به ویژه عاشورا و تاسوعاست، اظهار داشت: جامعه با الگوگیری از فرهنگ عاشورا  در  برابر آسیب های اجتماعی بیمه  می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان همدان یادآور شد: فضا سازی مساجد، قرائت زیارت عاشورا، دعوت از سخنرانان و مداحان در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهت بیان فلسفه عاشورا، از برخی برنامه های کانون های مساجد در دهه اول محرم است.