روز مباهله سند حقانیت اهل بیت (ع) و فرصتی برای توسعه ارزش های دینی است
روز مباهله سند حقانيت اهل بيت (ع) و فرصتي براي توسعه ارزش هاي ديني است
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان:

روز مباهله سند حقانیت اهل بیت (ع) و فرصتی برای توسعه ارزش های دینی است

حجت الاسلام عزيزي با بيان اينکه روز مباهله سند حقانيت اهل بيت (ع) است، گفت: روز مباهله فرصتي براي توسعه و گسترش معارف علوي و ارزش هاي ناب ديني و اسلامي است.
شناسه خبر : 49457 تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

حجت الاسلام علی عزیزی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان،  ضمن تبریک 24 ذی الحجه و روز مباهله  گفت: روز بیست و چهارم ماه ذی الحجه واقعه بزرگی صورت گرفت که نقطه عطفی بود در تاریخ پرافتخار زندگی پیامبر ( ص ) و اسلام که متاسفانه به آن زیاد پرداخته نشده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان با اشاره به اینکه مباهله یک ماجرای تاریخی بلند از وقایع سالهای آخر عمر پیامبر اکرم (ص) است، افزود:  مباهله آن است که دو نفر یا دو گروه پس از مناظره و استدلال در برابر یکدیگر به نتیجه ای که مقبول طرفین باشد نرسند و هر یک ادعای خود مسئله را به خدا واگذار می کنند و هر یک از خدا  می خواهد که اگر دیگری در ادعای خود عمدا دروغ می گوید و حق را دانسته کتمان می کند ، فورا عذاب را بر او نازل کند تا حق روشن شود.

 

وی ادامه داد: شرکت‏‌دادن  حضرت علی (ع)  و امام حسن (ع)  و  امام حسین (ع) و حضرت  فاطمه زهرا(س) در مباهله که به تعیین و دستور خداوند متعال بود، دلیل بر آن است که این چهار نور مقدس و عظیم، که با پیامبر در مباهله حاضر شدند، شایسته‌‏ترین و گرامی‌‏ترین خلق در نزد خدا و عزیزترین اشخاص در نزد پیامبر رحمت بودند.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه خانواده‌ها باید جریان‌های پیش آمده در روز مباهله را به کودکان و فرزندان خود بازگو کنند گفت: روز مباهله نقش پر اهمیت اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه السلام در دین را تبیین کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه روز مباهله عزت و افتخار مسلمانان و علی الخصوص شیعیان را رقم زد ادامه داد: شیعیان باید به دینی که مبتنی بر وحی و وحدانیت است مباهات کنند.

 

گفتنی است، 24 ذی‌الحجه روز مباهله است و مباهله در لغت به معنای لعنت و نفرین کردن است؛ روزی که مسلمانان و مسیحیان نجران پس از بحث و گفتگوهای طولانی نتیجه می‌گیرند تا برای اثبات حقانیت خود دو طرف همدیگر را لعن کنند تا خداوند نفرین آنکه را بر حق است اجابت کند.