از برگزاری جشن های غدیر تا مشارکت کانون های مساجد همدان در طرح 5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی
از برگزاري جشن هاي غدير تا مشارکت کانون هاي مساجد همدان در طرح 5 هزار مسجد، 5 هزار قرباني
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان:

از برگزاری جشن های غدیر تا مشارکت کانون های مساجد همدان در طرح 5 هزار مسجد، 5 هزار قربانی

حجت الاسلام عزيزي گفت: طرح بزرگ کشوري پنج هزار مسجد، پنج هزار قرباني در راستاي اجراي طرح مواسات و همدلي و با هدف دستگيري از نيازمندان با همت موسسه حضرت خديجه (س) شهر قم و برنامه سمت خدا در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در حال اجرا است.
شناسه خبر : 49207 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

حجت الاسلام علی عزیزی، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان با بیان اینکه در دهه امامت و ولایت برنامه های مختلف و متنوعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان همدان اجرا می شود، گفت:  با مشارکت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی، هنری مساجد  استان همدان و مؤسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم و برنامه سمت خدا طرح پنج هزار مسجد، پنج هزار قربانی در کانون های مساجد همدان در حال اجرا است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی، هنری مساجد استان  همدان ، تصریح کرد:  در این طرح دامهای خریداری شده، ذبح و بین عزتمندان هر شهرستان توزیع می شود و یا در طرح اطعام غدیر به صورت غذای گرم بین نیازمندان تقسیم می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: این طرح بزرگ فرهنگی در سراسر کشور، در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی و با هدف دستگیری از نیازمندان به مناسبت عید قربان طراحی شده و تا عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

 

وی افزود: آشنايي نسل جوان  با سیره ائمه و اهل بیت(ع)، تبیین و بیان اتفاقات و وقایع عید غدیر، ماجراي غدیر و ولایت امام علي (ع) از مهم ‌ترین اهداف برگزاري جشن دهه امامت و  ولایت است.

حجت الاسلام عزیزی گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر، مولودی خوانی، پخت غذا و توزیع  در محله در قالب اطعام غدیر، بر پایی موکب های صلواتی  و توزیع شیرینی و شربت ، برگزاری جشن های غدیر در شب و روز غدیر، برگزاری مسابقه پیاده روی غدیر، افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت، توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان محله  از اهم برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در عید غدیر است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: اجرای سرود کانون های مساجد در میدان اصلی شهر، پیاده رویی و کوهپیمایی خانوادگی با اجرای برنامه شاد در محله اردوگاه کیوارستان، پویش بزرگ پرچم علوی با عنوان من غدیری ام همراه با جوایز ارزشمند، برگزاری مسابقه  عکاسی ویژه غدیر، برگزاری جشن های غدیر ویژه خردسالان، دختران و پسران و همچنین خانواده ها به صورت مجزا، اجرای کاروان تبلیغی غدیر در قالب دوچرخه سواری، ویزیت رایگان نمازگزاران و اهالی محله با همکاری بسیج جامعه پزشکی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) ، برگزاری جشن های مختلف غدیر در پارک های نزدیک محل کانون بعد از نماز مغرب و عشاء برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب نهج البلاغه ویژه اعضای کانون، نصب پرچم بر سردرب منازل کوی و محله مسجد از دیگر فعالیت های اجرای کانون ها در عید غدیر است.


وی برگزاری محافل انس با قرآن، ، آذین‌بندی و چراغانی کردن سردرب مساجد و کانون‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر برنامه‌های کانون های مساجد دانست.


 وی حادثه غدیر را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سند ولایت عنوان کرد و افزود: غدیر سرچشمه همیشه جوشان ولایت بوده و این عید از جایگاه والایی بین مسلمانان برخوردار است که مفاهیم والای این روز را بازتاب می‌دهد.