توجه به نو آوری و خلاقیت در کلاس های اوقات فراغت/ افراد موفق تربیت یافته مساجد هستند
توجه به نو آوري و خلاقيت در کلاس هاي اوقات فراغت/ افراد موفق تربيت يافته مساجد هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان عنوان کرد:

توجه به نو آوری و خلاقیت در کلاس های اوقات فراغت/ افراد موفق تربیت یافته مساجد هستند

حجت الاسلام عزيزي با بيان اينکه کلاس هاي اوقات فراغت بايد جذاب ومتناسب با ذائقه نسل جوان باشد، گفت: مديران کانون ها در برگزاري کلاس ها بايد به نو آوري و خلاقيت توجه کنند.
شناسه خبر : 49062 تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، حجت الاسلام علی عزیزی، در نشست با روسای شهرستان ها و رابطین کانون ها در شهرستان ها گفت: شروع تعطیلات تابستان و اوقات فراغت تابستانی بهترین موقعیت و فرصت برای شکوفایی استعدادهای نسل جوان است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: مساجد خاستگاه فعالیت های فرهنگی بچه های مسجد است و بچه های مسجد افرادی هستند که در جامعه اثر گذار هستند.

 

وی با بیان اینکه افراد موفق و اثر گذار در کشور در مساجد رشد و تربیت یافته اند، اظهار داشت: مسجد در فرهنگ اسلامی  تنها محل  محل عبادت و انجام مناسک دینی نبود، بلکه محل انجام امور مختلف اجتماعی مثل قضاوت، آموزش، سیاست و حل مشکلات مردم بود.

 

وی ادامه داد: مسجد با احیای جلسات قرآنی و اخلاق می تواند کمک شایانی به شکل‌گیری صحیح هویت اجتماعی نوجوانان و جوانان داشته باشد، خصوصاً با توجه به این نکته که دل پاک نوجوان و جوان آمادگی بیشتری برای دریافت پند و نصحیت اخلاقی دارد.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد باید در برگزاری کلاس های اوقات فراغت به جذاب بودن رشته های برگزاری در کلاس ها و همچنین نو آوری و خلاقیت توجه کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین به تشکیل هیات اندیشه ورز در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: مدیران کانون ها جهت پیشبرد اهداف کانون می توانند از فکر و ایده های هیات اندیشه ورز استفاده کنند.

 

وی همچنین  به انعقاد تفاهم نامه با برخی ادارات از جمله آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدیران کانون ها می توانند در اوقات فراغت از برخی امکانات از جمله اردوگاههای آموزش و پرورش جهت برگزاری اردوهای یک روزه و همچنین استفاده از ظرفیت مدارس در برگزاری برنامه ها استفاده کنند.

 

وی در ادامه به مهلت ثبت نام در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان  تا پایان تیر ماه اشاره کرد و گفت: علاقمندان با مراجعه به سامانه بچه های مسجد می توانند در رشته های مختلف این مسابقات شرکت کنند.

 

در ادامه این نشست هر کدام از روسای شهرستان ها و رابطین کانون ها  مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند و در مورد پربار بودن کلاس های اوقات فراغت پیشنهاداتی بیان کردند.