حضور کاروان زیر سایه خورشید در 150 نقطه از استان همدان
حضور کاروان زير سايه خورشيد در 150 نقطه از استان همدان
مسئول کانون جوانان رضوی استان همدان اعلام کرد:

حضور کاروان زیر سایه خورشید در 150 نقطه از استان همدان

مرتضايي با اشاره به حضور کاروان زير سايه خورشيد در 150 نقطه از استان همدان، گفت: جشن و اجتماع امام رضايي‌ها، ۱۰ خرداد‌ماه همزمان با سالروز ميلاد امام رضا(ع) همراه با برنامه‌هاي متنوع در ميدان امام خميني(ره) اين استان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 47873 تاریخ انتشار : ۹ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

رضا مرتضایی، در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد حضرت ثامن‌الحجج(ع)، اظهار کرد: امسال برای سیزدهمین سال متوالی و همزمان با سراسر کشور، استان همدان میزبان خادمان آستان قدس رضوی در قالب کاراون زیر سایه خورشید در دهه کرامت است.

 

مسئول کانون جوانان رضوی استان همدان با اشاره به اینکه همزمان با این ایام فرخنده با حضور کاروان زیر سایه خورشید در ۱۵۰ نقطه استان همدان برنامه‌های دهه کرامت در حال برگزاری است، افزود: این برنامه‌ها از سالروز میلاد حضرت معصومه(س) شروع و تا سالروز میلاد امام رضا(ع) ادامه دارد.

 

وی  برگزاری همایش سه هزار نفری دختران «خورشید هشتم» در سالن بوعلی سینا را از برنامه‌های دهه کرامت در این استان برشمرد و تصریح کرد: با حضور کاروان زیر سایه خورشید در تعدادی از شهرستان‌ها برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های میلاد برگزار شده است و طی چند روز آینده نیز حضور کاروان زیر سایه خورشید را در دیگر شهرستان‌های استان خواهیم داشت.

 

وی برنامه‌های خادمان آستان قدس در شهرستان همدان را شامل حضور خادمان آستان قدس رضوی در مراکز درمانی و عیادت از بیماران، حضور در مراکز نظامی با پیش‌شرط بخشودگی اضافه خدمت سربازان وظیفه و اعزام کادر مراکز نظامی سربازانی که تاکنون به سفر مشهد مشرف نشده را از جمله برنامه‌های این دهه در همدان برشمرد.

 

مرتضایی همچنین حضور کاروان زیر سایه خورشید در یکی از زورخانه‌های همدان و برپایی جشن گلریزان با هدف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، حضور در زندان با حضور دادستان و بحث آزادسازی زندانیان غیرعمد و بخشش از سوی خانواده‌ها طبق روال سال‌های گذشته و... را از جمله برنامه‌های این ایام برشمرد.

 

وی همچنین از برپایی جشن و اجتماع بزرگ امام رضایی(ع) در میدان امام خمینی(ره) شهر همدان در ساعت ۱۶:۳۰ در روز ۱۰ خردادماه همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) خبر داد و تصریح کرد: این جشن همراه با برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد. 

 

مسئول کانون جوانان رضوی استان همدان گفت: امسال پویش هر خانه یک جشن نیز راه‌اندازی شده است که خانواده‌ها می‌توانند جشن‌های خود را در ایام دهه کرامت با نیت امام رضا(ع) در منازل برگزار و تصاویر و فیلم آن را ارسال کنند که به بهترین آثار جوایزی اهدا خواهد شد. 

 

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز همچون شهرستان همدان این جشن‌ها در حال برگزاری است، افزود: یکی از مهمترین هدف حضور کاروان زیر سایه خورشید ترویج فرهنگ معنوی و رضوی در سراسر کشور است و سعی شده که همه ساله برنامه‌ها با پیوست فرهنگی و به‌صورت متنوع‌تر و نگاه تحولی نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود.

 

مرتضایی همچنین به برنامه‌های شبکه جوانان رضوی استان در طول سال اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌ها، کاروان جاماندگان از اربعین است که بعد از ثبت‌نام با حضور در مشهد مقدس، از قدمگاه تا حرم مسافت را طی طریق کرده و بعد از دو روز از مشهد به همدان باز می‌گردند.

 

وی همچنین به برپایی ضیافت بزرگ اطعام‌دهی هشت هزار نفری در روز عید غدیر از سوی کانون جوانان رضوی اشاره کرد و گفت: همه برنامه‌های ما به نیت امام هشتم با عدد هشت است.