وجود 47 محله کم برخوردار در همدان/ 20 میلیون از جمعیت کشور در طرح محلات کم برخوردار هستند
وجود 47 محله کم برخوردار در همدان/ 20 ميليون از جمعيت کشور در طرح محلات کم برخوردار هستند
در نشست طرح توسعه و توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار عنوان شد:

وجود 47 محله کم برخوردار در همدان/ 20 میلیون از جمعیت کشور در طرح محلات کم برخوردار هستند

اقدمي، با بيان اينکه در 2 هزار و 20 محله در کشور طرح توانمند سازي و توسعه 2020 محله کم برخوردار اجرا مي شود، گفت: 47 محله در استان همدان از محلات کم برخوردار هستند.
شناسه خبر : 47237 تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان، نشست صمیمی حجت الاسلام سید مهدی حسینی، مدیر کل آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، میلاد اقدمی، دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه و توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار کشور و حجت الاسلام علی عزیزی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

 

میلاد اقدمی در این نشست به تشریح و اهداف طرح توسعه و توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار پرداخت و گفت: مناطق کم برخوردار بر اساس استاندارد زیر حد مطلوب از نگاه انقلاب اسلامی هستند.

 

دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه و توانمند سازی 2020 محله کم برخوردار کشور، اظهار داشت: طرح توانمند سازی محلات حدود 2 سال است که شروع به کار کرده و این طرح با اولویت آمار گیری و شناسایی دقیق مشکلات و معظلات محلات در حال فعالیت است.

 

اقدامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص محرومیت زدایی و توانمند سازی و تحول اجتماع محور در محلات کم برخوردار و همچنین اشاره به شرح وظایف چهار دستگاه اصلی(محوری) افزود: کلیه  دستگاههای اجرایی در سه محور اصلی از جمله  طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار، نحوه شروع عملیات اجرای در سطح محله هدف ،  تفاهم نامه های مشترک طرح توانمند سازی و تحول اجتماع محور  بین دستگاههای فرهنگی منعقد می شود.

 

وی ادامه داد: طرح 2020 در واقع  19 میلیون و 700 هزار نفر از جمعیت کل کشور است که در 2 هزار و 20 محله در سطح کشور داریم که کم برخوردار هستند و شاخص های اجتماعی این محلات زیر سطحی استاندار از نگاه انقلاب اسلامی است.


وی اظهار داشت: در این طرح هر کوچه یک نماینده که زیر 30 سال است به عنوان شهردار کوچه معرفی می شود و این شهرداران در بین خودشان یک نفر را به عنوان مسول پهنه معرفی می کنند و خود این مسئول پهنه نیز یک نفر نماینده را انتخاب می کند که نمایندگان با هدایت و دقت کمک می کنند برنامه ریزی و هدایت مالی منابع به خانواده های نیازمند اختصاص یابد.


اقدمی با اشاره به این که این طرح  برای دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این طریق نامه به ۴ نهاد و روسای قوا نیز ابلاغ شد تا وارد مرحله کمک و اقدام شوند.


وی تصریح کرد: رییس جمهور این ابلاغ را به معاون اول خود، وزیر کار و معاون اجرایی ابلاغ کردند و معاون اول رییس جمهور نیز این طرح را به همه وزرای کشور برای اجرا ابلاغ کرد. از سوی دیگر طرح به روسای قوه قضاییه و مقننه نیز ابلاغ شد.


دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه و توانمندسازی2020  محلات کمتر برخوردار در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هر چند کوچه یک پهنه را تشکیل می دهند که یک مسئول پهنه هم دارند، افزود: ۸ تا ۱۰ شهردار کوچه را یک نفر به عنوان مسئول پهنه هماهنگ می کرد و هر محله ۵ یا ۶ پهنه دارد که در خانه محله که محور اداره کارها است جمع می شوند و این مسئولیت خانه محله ها را یکی از نهادها برعهده می گیرد.

 

گفتنی است، نشست با کمیته فرهنگی اجتماعی قرار گاه شهید مدنی (محلات کمتر برخوردار) استان همدان از دیگر جلسات  حضور مدیر کل آموزش و پژوهش ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و دبیر کمیته فرهنگی طرح توانمند سازی 2020 محله کم برخودار بود.