استمرار طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در همدان و دیدار با خانواده شهید بلوری
استمرار طرح «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در همدان و ديدار با خانواده شهيد بلوري

استمرار طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» در همدان و دیدار با خانواده شهید بلوری

همزمان با سالروز تأسيس کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و در راستاي اجراي طرح «سه‌شنبه‌هاي تکريم» از خانواده شهيد «سيد علي اصغر بلوري» تکريم شد.
شناسه خبر : 45695 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از استان همدان؛ به مناسبت سی‌امین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کش ور؛ سه شنبه این هفته طی مراسمی از خانواده شهید «سید علی اصغر بلوری» با حضور سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، معاونت اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تکریم به عمل آمد.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه خانواده شهدا میراث داران انقلاب اسلامی و سرمایه های معنوی کشور هستند، گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند جوانان ما را از هجمه‌های فرهنگی دشمنان حفظ کند نهادینه‌سازی ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس در جامعه است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در این دیدار با اشاره به اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» گفت: این طرح برای سومین سال متوالی ات که در این استان در حال اجرا می باشد و هدف تکریم خانواده های شهدا است.

 

وی بیان کرد: طرح سه شنبه های تکریم،  باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد شد و زمینه انتقال جوانان به فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌کند.

 

خاطر نشان می شود: «سیداسماعیل بلوری» خادم‌الحسین (ع) و پدر شهید «سید علی‌اصغر بلوری» 16 اسفندماه سال جاری به دلیل کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 

گفتنی است، «سید علی‌اصغر بلوری» در سال ۱۳۴۴ در مریانج متولد شد و در سایه‌ی امن خانواده سادات و هیئتی بزرگ شد و با اسلام و فرایض این دین آسمانی آشنا شد و روزهای کودکی سید در شهر همدان سپری شد تا این‌که به سنّ جوانی رسید؛ اما جنگ، او را به میدان نبرد کشاند. وی مردانه جنگید و سرانجام در بیست و هفتمین روز از بهمن‌ماه سال ۱۳۶۲ در عملیات «والفجر ۵» در جرگه‌ی عاشوراییان قرار گرفت.