کانون‌های مساجد نقش مهمی در ترویج آموزه‌های دینی در بین نسل جوان دارند
کانون‌هاي مساجد نقش مهمي در ترويج آموزه‌هاي ديني در بين نسل جوان دارند

کانون‌های مساجد نقش مهمی در ترویج آموزه‌های دینی در بین نسل جوان دارند

حجت الاسلام عزيزي، در جلسه هماهنگي امضاي تفاهم نامه همکاري بين کانون‌هاي مساجد با آموزش و پرورش همدان بيان کرد: کانون‌ها مکاني امن در تربيت جهادي نسل جوان و ترويج آموزه‌هاي ديني محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 44947 تاریخ انتشار : ۲ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان؛ اولین جلسه هماهنگی امضای تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های مساجد و آموزش و پرورش استان همدان با هدف پیوند بین مسجد و جوانان و همچنین بهره مندی جوانان از فضای کانون های مساجد و آموزش های دینی برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اهمیت فوق العاده جایگاه مسجد در قرآن کریم و کلام نورانی حضرات معصومین(ع)  افزود: تربیت در مسجد مساله بسیار مهمی است که در سیره و کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بسیار مورد توجه و تأکید فراوان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به نقش مساجد شد، چه آن که در جریان نهضت حضرت امام (ره) و نیز سال های ابتدای پس از پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس، مساجد نقش مهم و کلیدی در عرصه های فرهنگی، تربیتی، آمادگی برای جهاد و ... داشته اند.

 

وی ادامه داد: بی شک از این به بعد نیز اگر بخواهیم کشور ما از دسیسه و توطئه دشمن مصون باشد، باید نقش و محوریت مساجد پررنگ شود و مساجد صرفاً محل عبادت و نماز جماعت نباشد بلکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی با محوریت آموزه های دینی و رویکرد انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان همدان اظهار داشت: نخستین جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزش و پرورش  با حضور رئیس اداره امور فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش در محل اداره کل آموزش و پرورش استان همدان برگزار شد.