عضو کانون فرهنگی هنری شهدای روستای «تکه» رئیس هیات دو و میدانی نهاوند شد
عضو کانون فرهنگي هنري شهداي روستاي «تکه» رئيس هيات دو و ميداني نهاوند شد

عضو کانون فرهنگی هنری شهدای روستای «تکه» رئیس هیات دو و میدانی نهاوند شد

«علي سهرابي» مدير کانون فرهنگي و هنري شهداي تکه مسجد امام حسين(ع) روستاي تکه گفت: بر اساس حکم رييس هيات دو وميداني استان همدان؛ «کرم سهرابي» دونده ملي پوش و پر افتخار استان و شهرستان نهاوند به عنوان رئيس جديد هيات دو وميداني انتخاب شد.
شناسه خبر : 42762 تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان؛ «مسعود بنوان» رئيس هيات دو و ميداني استان همدان در مراسم معرفي کرم سهرابي در اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: «کرم سهرابي» يکي از قهرمانان پر افتخار ورزش دو و ميداني در استان همدان است که بيش از ۱۰ سال سابقه عضويت در تيم هاي ملي دو وميداني  را دارد و بيش از يکسال است که کار مربيگري در نهاوند را آغاز کرده و از امروز به صورت رسمي رئيس هيات دو وميداني شهرستان  نهاوند شد.

 

وي گفت: با شناختي که  بيش از ۲۰ سال است از اين قهرمان ارزنده و ملي پوش استان همدان دارم و انشالله با حضور ايشان در راس هيات دو وميداني نهاوند شاهد پرورش قهرمانان بزرگي در سطح ملي و باشگاهي خواهيم بود.

 

بنوان افزود: تربيت  آموزش و پرورش استعداد هاي  نونهال و نوجوانان دونده ‌دختر و پسر براي آينده تيم ملي از شهرستان نهاوند مهمترين هدف ما مي باشد.

 

در ادامه اين مراسم «سيد اصغر ذوقي احسن» دبير هيات دو و ميداني استان همدان اظهار داشت: شهرستان نهاوند  به دلايل شرايط جغرافيايي و آب و هواي خوب و ارتفاع مناسب از سطح دريا سرشار از استعداد هاي دو وميداني است و وجود امکاناتي مانند استاديوم عليمراديان و مربيان سازنده اي مانند کرم سهرابي و محمد خزايي و ديگر ورزشکاران مي تواند کمک خوبي براي پرورش قهرمانان باشد.

 

وي گفت: آقاي کرم سهرابي  سالهاست که عضو فعال و خير کانون فرهنگي و هنري شهداي روستاي تکه مي باشد و از قهرمانان دو هاي استقامت و نيمه استقامت تيم ‌ملي بوده است.

 

وي افزود: همچنين کرم سهرابي  به همراه  سعيدي منش عضو تيم استعداد ياب دو هاي استقامتي و نيمه استقامتي استان معرفي شده اند.

 

سليمان جوانمردي گفت: کرم سهرابي از اعضاي بسيار خوب کانون فرهنگي و هنري شهداي روستاي تکه است که در کارهاي فرهنگي ورزشي زيادي حضور دارد و امسال هم مسابقه گراميداشت ياد و خاطره شهيد سليماني را با حک عکس اين شهيد بر روي تي شرت هاي دوندگان طراحي کرد همچنين در دوران قهرماني و عضويت در تيم ملي از بااخلاق ترين هاي کشور بوده و داراي تجربيات ارزشمندي در اين عرصه است.

وي گفت: معرفي اين قهرمان سابق ملي پوش به عنوان سکاندار رياست هيات دو وميداني نهاوند نويد بخش روزهاي خوبي براي کشف استعداد هاي دو وميداني نهاوند است.

وي افزود:  کرم سهرابي بيش از يکسال است که کار تمرين و آموزش دوندگان را از مدارس و رده هاي پايه نونهالان  ونوجوانان را شروع کرده وچندين قهرماني در رده سني دختران و پسران حاصل تلاش ايشان بوده است.

لازم به ياد آوري است؛ کرم سهرابي متولد 1357 روستاي تکه از توابع بخش مرکزي شهرستان نهاوند و عضو فعال کانون فرهنگي و هنري شهداي روستاي تکه نهاوند  مي باشد که در مدت 10سال عضويت در تيم ملي دو وميداني و فعاليت ورزشي حرفه‌اي خود موفق شده است نزديک 50 مدال و عنوان قهرماني را از مسابقات داخلي و بين‌المللي کسب کند، اين قهرمان ارزنده نهاوندي بيش از 10 سال رکورددار ليگ دو و ميداني ايران و عضو تيم ملي بود.

 

گفتنی است؛ او در طول سال‌ها فعاليت در تيم ملي و باشگاه‌ها کشور يک سال به‌عنوان مرد سال دو و ميداني ايران انتخاب شد، 6 سال قهرمان دوي 3هزار متر با مانع کشور، مقام چهارمي دو ۳هزار متر آزاد  داخل سالن آسيا در کشور تايلند، نايب‌قهرماني مسابقات انتخابي کشور تايوان براي ورودي به المپيک پکن، نايب‌ قهرماني مسابقات بين‌المللي آسيا و اروپا در کشور مجارستان، قهرماني مسابقات بين‌المللي کشور قزاقستان و دو مقام سومي مسابقات بين‌المللي دهه فجر تهران از عناوين اوست همچنين او سال 1386 جزو بهترين دوندگان ايران و مرد سال کشور شد.

 

شایان ذکر است؛ سهرابي 6 سال مدير روابط عمومي کميته المپيک غرب کشور بود.