مستند تلویزیونی سردار شهید حیدر سهرابی در روستای تکه تولید شد
مستند تلويزيوني سردار شهيد حيدر سهرابي در روستاي تکه توليد شد

مستند تلویزیونی سردار شهید حیدر سهرابی در روستای تکه تولید شد

مستند سردار شهيد حيدر سهرابي شهيد شاخص سال ۱۴۰۱ نهاوند با مشارکت کانون فرهنگي هنري شهداي تکه توليد شد.
شناسه خبر : 42200 تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان؛ مستند حیدر جان دومین مستند تلویزیونی تولید مرکز همدان با موضوع زندگی سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ نهاوند محسوب می شود که با همکاری کانون فرهنگی و هنری شهدای تکه و صداوسیمای همدان و بسیج رسانه نهاوند ساخته شده است.

این مستند به زندگی سردار شهید «حیدر سهرابی» معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» می پردازد؛ ضمن اینکه خبرها حاکی از آن است که به زودی زندگی ۲۰ سردار شهید این استان موضوع ساخت مستندهای تلویزیونی دیگر شود.

بر پایه این گزارش: در مستند ۳۰ دقیقه‌ای از زندگی شهید حیدر سهرابی؛ با فرماندهان دفاع مقدس و هم زمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، همچنین از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده شده است.

گفتنی است سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر بود که پس از شهادت شهید ابروزن به فرماندهی این گردان رسید و در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ از یک عملیات سنگین در خط مقدم در منطقه شلمچه مورد اصابت تک تیراندازهای دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.