ثمره تلاش بچه‌های مسجد در یک روستا/ از تربیت 300 حافظ قرآن تا تبلیغ حجاب برتر
ثمره تلاش بچه‌هاي مسجد در يک روستا/ از تربيت 300 حافظ قرآن تا تبليغ حجاب برتر

ثمره تلاش بچه‌های مسجد در یک روستا/ از تربیت 300 حافظ قرآن تا تبلیغ حجاب برتر

کانون فرهنگي اخلاص، قرارگاه فرهنگي محله و منطقه است؛ تقريبا همه اهالي روستاي تاريخي ولاشجرد عضو کانون بوده و تاکنون 300 حافظ قرآن به همت و تلاش بچه‌هاي مسجد تربيت‌ شده‌اند.
شناسه خبر : 39417 تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان همدان؛ کار برای رضای خدا زمان و مکان نمی‌شناسد؛ چه در دل شهر و چه در روستایی کوچک می‌توان کار فرهنگی انجام داد.

کانون فرهنگی هنری «اخلاص» نمونه کوچکی از یک مرکز فرهنگی است که متولیان آن و اعضایش به کمک اهالی مسجد کارهای مهمی را انجام می‌دهند.

روستای «ولاشجرد» با قدمت تاریخی و پیشینه‌ای فرهنگی، امروز کانون برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوده و همه اهالی به نوعی عضو کانون فرهنگی مسجد هستند.

کانونی که پای از دایره وظایف فراتر گذاشته و با وجود همه تنگناهای مالی و مشکلات در تربیت حافظان قرآن و تشویق دختران به استفاد از حجاب برتر نقش داشته است.

«طیبه فریدونی» مدیر کانون اخلاص مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان درباره فعالیت های این کانون اظهار کرد: طرح غنی سازی اوقات فراغت در کانون اخلاص تویسرکان با حضور قشرهای مختلف آغاز شده و تنوع برنامه‌ها به صورتی است که همه قشرها از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل برنامه‌های قرآنی، سبک زندگی اسلامی، مهارت‌های تربیتی و فردی، کلاس‌های ورزشی و هنری و برگزاری مراسم در اعیاد و شهادت‌های دینی می‌شود.

این فعال مسجدی تصریح کرد: به طور متوسط 500 نفر در رده‌های سنی مختلف از برنامه‌های اوقات فراغت کانون اخلاص روستای ولاشجرد تویسرکان بهره مند می‌شوند که این تعداد در مناسبت‌هایی چون عید سعید غدیر و ماه محرم و صفر به دو هزار نفر می‌رسد.

فریدونی از برگزاری جشن غدیر در این روستا خبر داد و گفت: فضاسازی و آذین بندی روستا در دهه ولایت، برپایی ایستگاه صلواتی، خطبه خوانی غدیر و برگزاری مسابقه کتابخوانی اسرار غدیر از مهمترین این برنامه‌ها است.

تربیت 300 حافظ قرآن و تبلیغ حجاب برتر

مدیر کانون اخلاص مسجد امام حسن مجتبی(ع) روستای ولاشجرد تویسرکان ادامه داد: همه این برنامه‌ها با مشارکت هیئت امنای مسجد، امام جماعت، بسیج و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.

فریدونی با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی کانون اخلاص در طول سال هم ادامه دارد، اعلام کرد: کلاس‌های قرآنی شامل حفظ و روخوانی و احکام همواره دایر است و افتخار تربیت 300 حافظ قرآن از یک جز تا حفظ کل را دارم.

وی در ادامه از اجرای طرح عفاف و عفاف و برگزاری نمایشگاه «چادر فاطمی حجاب برتر» خبر داد و افزود: این نمایشگاه با هدف تشویق بانوان به استفاده از پوشش کامل و فروش انواع چادر به قیمت تولید در مساجد، کانون‌ها، بقاع متبرکه و شبکه‌های اجتماعی برپا شده است.

کلمات کلیدی: تربيت حافظ تبليغ حجاب