کانون‌های مساجد به تقویت امید اجتماعی کمک می‌کنند
کانون‌هاي مساجد به تقويت اميد اجتماعي کمک مي‌کنند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان؛

کانون‌های مساجد به تقویت امید اجتماعی کمک می‌کنند

ناهيدي فرد، با اشاره به نقش کانون‌هاي مساجد در تقويت روح اميد و کاستن از آسيب‌هاي جنگ رواني گفت: برنامه‌هاي اوقات فراغت امسال بايد پرشورتر از دو سال گذشته برگزار شود.
شناسه خبر : 38759 تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از همدان؛ نشست هماهنگی طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان با حضور مسئولین امور مساجد و رابطان کانون‌های شهرستان‌های تابعه این استان در سالن اجتماعات مجتمع بوعلی سینای همدان برگزار شد.

حمید رضا ناهیدی فرد در این جلسه با بیان اینکه دشمن همه توان و نیروی خود را برای ناامید سازی مردم ایران به کار گرفته اظهار کرد: دشمنان در دوره 40 ساله عمر نظام جمهوری اسلامی به روش های مختلف درصدد براندازی نظام بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: ترور عناصر تأثیرگذار نظام، کودتای نظامی در طبس و هشت سال جنگ تحمیلی نمونه‌ای از تلاش مترسک های امپریالیسم جهانی برای براندازی نظام بوده است.

ناهیدی فرد گفت: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر، سختی های بسیاری را تحمل کرده و هزینه های سنگینی مانند تقدیم شهدای فراوان را متحمل شده است.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته ای، گسترش ویروس کرونا و جنگ رسانه ای و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای هم از دیگر ترفندهای دشمن بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان همدان تصریح کرد: امروز هم پروژه اصلی ناامید سازی ملت ایران است و گرنه مشکلات و نارسایی‌ها در بیشتر کشورها با ابعاد مختلف وجود دارد.

ناهیدی فرد اعلام کرد: کشورهای اروپایی و حتی آمریکا  هم با مشکلات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، رکود اقتصادی و تورم روبرو هستند.

وی گفت: امروز که ایران با تحریم‌های مختلف حتی تحریم دارو درگیر است؛ دشمنان به دنبال مشکل سازی و ایجاد دست انداز برای نظام هستند.

 «حمید رضا ناهیدی فرد» تصریح کرد: در این شرایط حساس، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد فضای مناسبی برای کاستن از آسیب حمله‌های دشمن با برگزاری برنامه‌های اثرگذار هستند.

وی گفت: کانون‌های مساجد به عنوان مجموعه‌ای مردم نهاد در شرایط سخت کرونا پای کار بوده و به جامعه کمک کردند و  انتظار می‌رود این بار هم با برگزاری برنامه‌های مناسب روحیه امیدواری را  در مردم تقویت کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد همدان اظهار کرد: برنامه‌های اوقات فراغت امسال باید پرشورتر از دو سال گذشته باشد و  از ظرفیت‌ انجمن‌های هنری برای آموزش رشته‌های هنری به علاقه مندان استفاده شود.

ناهیدی فرد بیان کرد: هماهنگی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی رشته‌های هنری با تخفیف ویژه در کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد انجام شده و مدیران کانونها باید از این ظرفیت خوب استفاده کنند.

وی از رابطان کانون‌های مساجد استان خواست تا هماهنگی لازم برای برگزاری مطلوب برنامه‌های اوقات فراغت را با هیئت امنای مساجد انجام داده و اگر مدیر کانونی نیاز به تغییر دارد؛ این کار سریع تر انجام شود.

ناهیدی فرد با بیان اینکه هدف از اجرای طرح فهما کسب امتیاز و جذب اعتبار مالی نیست، تصریح کرد: هدف تربیت اعضا و انسان سازی است.

وی با اشاره به تدوین اساسنامه فعالیت کانون‌ها هم بیان کرد: توجه به کانون های مساجد به عنوان مجموعه ای مردم نهاد از طرف مسئولان، نوید بخش خوبی است.

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان گفت: لایحه الحاق ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد به قانون فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی از طرف هیئت دولت به مجلس تقدیم شده که در صورت تصویب، کمک شایانی به تقویت جایگاه کانونها می کند.

وی ادامه داد: دعوت از نمایندگان مجلس برای آگاه سازی آنها از  برنامه های کانون ها و اهمیت این مجموعه های مردمی در جامعه به تصویب سریع تر این لایحه کمک می کند.

ناهیدی فرد خاطرنشان کرد: فعالان مجموعه های مردمی نباید فراموش کنند که کار خدا زمین نمی ماند و این دست قدرت الهی است که کار را به پیش می برد و ما همگی وسیله هستیم که توفیق خدمت نصیبمان شده است.

شایان ذکر است؛ در این نشست، رابطان کانون‌های فرهنگی مساجد هم به بیان نظرات خود و مشکلات کانون‌ها پرداختند که کمبود اعتبار مالی، ضرورت اختصاص جوایز و کتاب برای تشویق اعضا در اعیاد مذهبی و ضعف اینترنت در مناطق روستایی یرای بارگذاری فعالیت‌ها در سامانه فهما از مهمترین آن‌ها به شمار می رود.