تکریم از مادر شهید «اصغر کردورکانه» در طرح سه‌شنبه‌های تکریم همدان
تکريم از مادر شهيد «اصغر کردورکانه» در طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم همدان

تکریم از مادر شهید «اصغر کردورکانه» در طرح سه‌شنبه‌های تکریم همدان

تکريم از مادر شهيد «اصغر کردورکانه» در قالب طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با حضور مدير ستاد هماهنگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد همدان و تني چند از کارکنان بنياد شهيد و امور ايثارگران همدان برگزار شد.
شناسه خبر : 37910 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از همدان؛ «حمید رضا ناهیدی فرد» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد  استان همدان در منزل مادر این شهید والامقام گفت: ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم مادران والامقام شهدای این سرزمین طرح ملی سه شنبه های تکریم را در قالب شکوه مادری برگزار می کند و که سال گذشته این طرح اجرا و از ابتدای سال جاری نیز در منزل دو شهید والامقام برگزار شده است.

 

«حمید رضا ناهیدی فرد» تصریح کرد: تکریم مقام والای مادران شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و پیگیری امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران رسالت و وظیفه مهم ما هست و خانواده ها و مادران شهدا از برکات انقلاب اسلامی هستند و این امر وظیفه همگان را در قبال آنها سنگین تر می کند و امیدواریم بتوانیم مقام شهدا را ارج نهیم و از دعای خیر مادران شهدا غافل نشویم.

 

مادر بزرگوار شهید نیز در مورد ویژگی های اخلاقی شهید بیان کرد و گفت: این شهید بزرگوار وقتی به دنیا آمد در جمع و خانواده سید به دنیا آمد و وقتی که شهید شد نیز کسانی که در کنارش بوند همه سید بودند.

 

شهید اصغر کردورکانه در تاریخ یکم تیر 1339 در شهر همدان چشم به جهان گشود. وی تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و از طرف بسیج به جبهه اعزام و به عنوان رزمنده به ایفای مسؤولیت پرداخت. شهید کردورکانه در تاریخ 11 اردیبهشت 61 در شهر خرمشهر در اثر اصابت گلوله توسط دشمن بعثی به فیض شهادت نائل آمد. اکنون پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران آرام گرفته است.

 

آنچه می‌خوانیم وصیت‌نامه شهید اصغر کردورکانه است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«ان تنصرو الله ینصرکم و یثبت اقدامکم: یاری کنید خدا را تا یاری کند شما را و محکم استوار نگه دارید قدم‌هایتان را».

 

جهاد در راه خدا به معنای تلاش و کوشش است و همه باید در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کرده و به فرامین و احکام الهی به منظور نفی حاکمیت طاغوتیان عمل کنیم.

 

مادرم تو را ستایش می‌کنم زیرا در دامن پاکت پرورش یافتم و راه شریعت را از تو آموختم، تو بودی که مرا عاشق‌وار مجذوب کربلا کردی. سپاس خدای منان را که کربلای ایران را به تأخیر افکند تا حرهای زمان بتوانند در این کربلای خونین دین خود را به خدای خود ادا کنند.

 

از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای خانواده‌ام خواستارم و امیدوارم آنگونه که خود عمل خواهند کرد به صبر و استقامت زینب‌گونه خودشان ادامه دهند و انشاءالله پاسدار خون شهدای به خون خفته انقلابمان باشد. امیدوارم در زمان اعزامم کمتر گریه کنید و بیشتر تفکر و تعلم کنید.

 

شهدا به خاطر خدا و رسول خدا و قرآن و اسلام شهید شدند و این خصوصیت مکتب اسلام، خط امام و انبیاء است که همه شهید شدند شاید این افتخار باشد که من هم به مانند امامانم شهید شوم زیرا خداوند در مشکلات همواره مرا یاری کرده است.

 

خدا را سپاس می‌گویم که هر گاه عاملی مرا تهدید و به انحراف و اشتباه می‌کشاند گویی یک قدرت الهی را راه بر من می‌نمایاند و مرا نجات می‌داد و مرا به صراط مستقیمی هدایت می‌کرد.

 

در پایان از همه دوستان و آشنایان حلالیت می‌طلبم و امیدوارم در همه حال پیرو ولی‌فقیه باشند.

کلمات کلیدی: اصغر کردورکانه سرزمين