طرح جلسه تلاوت قرآن در برخی مساجد استان همدان برگزار می شود
طرح جلسه تلاوت قرآن در برخي مساجد استان همدان برگزار مي شود

طرح جلسه تلاوت قرآن در برخی مساجد استان همدان برگزار می شود

مدير ستاد هماهنگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان؛ از برگزاري طرح جلسه تلاوت قرآن در مساجد اين استان خبر داد.
شناسه خبر : 36690 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از همدان؛«حمیدرضا ناهیدی فرد» مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان از برگزاری جلسه تلاوت قرآن در مساجد این استان خبر داد.

 

«ناهیدی فرد» با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در محفل انس با قرآن کریم ماه مبارک رمضان 1395 تصریح کرد: رشد حرکت قرآنی، آشنایی با قرآن و زبان قرآن و الگوسازی در مساجد از جمله اهداف برگزاری این طرح است.

 

وی با بیان اینکه قرآن سرمایه بزرگی برای امت اسلامی است که باید نسل جوان و نوجوان با آن انس بگیرند، تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن جامعه را نورانی و سبک زندگی اسلامی را ترویج می دهد و اگر انس با قرآن در زندگی ها جاری شود خیلی از مشکلات برطرف می گردد.

 

وی با بیان اینکه انس با قرآن و تلاوت قرآن زندگی ها را پر از عطر و بوی قرآنی می کند، خاطر نشان کرد: مخاطبین این طرح عموم مردم هستند و کانونهای فرهنگی هنری با همکاری هیأت امنا و امام جماعت مساجد هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء این طرح را برگزار می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان ادامه داد: مسجد النبی(ص) کانون فرهنگی هنری بعثت شهرستان تویسرکان، مسجد حضرت مهدی(عج)کانون فرهنگی هنری رهپویان شهرستان همدان،کانون فرهنگی هنری توحید مسجد حضرت رقیه(س)، کانون فرهنگی هنری شهدای سولان مسجد جامع شهرستان همدان،کانون فرهنگی هنری منتظران نور مسجد منتظران مهدی(عج)، کانون فرهنگی هنری اندیشه مسجد ارشاد شهرستان نهاوند از جمله مساجد برگزار کننده این طرح هستند.

 

«ناهیدی فرد» تصریح کرد: جلسات تلاوت و استماع قرآن به مدت 30 تا 60 دقیقه با حضور قاریان قرآن کریم برگزار می شود که اولین اجرای این طرح چهارشنبه (17فروردین ماه) ساعت 9 شب در محل مسجد النبی(ص) شهرستان تویسرکان برگزار شد.

کلمات کلیدی: مساجد محوري قاريان