تکریم مادران فعال فرهنگی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان
تکريم مادران فعال فرهنگي با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر همدان
در محل دفتر ستاد نماز جمعه همدان صورت برگزار شد؛

تکریم مادران فعال فرهنگی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان

تکريم مادران فعال فرهنگي در مساجد و مادراني که سه فرزند يا بيشتر دارند، (20 اسفندماه) در محل دفتر ستاد نماز جمعه همدان برگزار شد.
شناسه خبر : 36065 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از همدان، آیت الله «حبیب اله شعبانی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر همدان و رئیس شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان در این مراسم ضمن خیر مقدم به خانواده شهید ابراهیمی و مادر شهید کلوپ و مادران فعال فرهنگی در مجموعه کانونهای فرهنگی هنری مساجد گفت: ما مدیون خون پاک شهدا هستیم و هرچه داریم از خون پاک شهدا است.

 

وی در ادامه ضمن تقدیر از مادرانی که 3 فرزند یا بیشتر دارند، تصریح کرد: در شرایط سخت جمعیت که متاسفانه استان همدان یک استان پیر در بحث جمعیتی است نقش بانوان و مادران در این زمینه بسیار حساس است و این فرهنگ که متاسفانه در بین مردم رایج شده که فرزند کمتر زندگی بهتر، متاسفانه فرزند کمتر آسیب های زیادی را به همراه دارد و متاسفانه نرخ جمعیت در استان همدان از نرخ کشوری پایین تر است.

 

رئیس شورای هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد خاطر نشان کرد: از خداوند متعال خواهانم به حق حضرت علی اکبر(ع) همه جوانان عاقبت بخیر شوند و این جوانان آن جوانان در قنداقه ای باشند که در کنار حضرت ولی عصر(عج) سربازی کنند.

 

آیت الله شعبانی در ادامه از مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همکاران این مجموعه که برنامه های مناسبی را در این زمینه اجرا کرده اند، تقدیر و تشکر کرد.

 

همچنین در ادامه «حمید رضا ناهیدی فرد» مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه ، (18 اسفندماه) سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد و همچنین 22 اسفندماه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از بخش های که در حوزه فرهنگ فعالانه و دلسوزانه پای کار هستند مجموعه خواهران کانونهای فرهنگی هنری مساجد هستند که صادقانه و بدون ادعا و کوچکترین چشم داشت در بستر مساجد فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به رسالت کانونهای فرهنگی هنری مساجد در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی و همچنین احیا و تقویت کارکرد مساجد از قبیل فعالیت های فرهنگی، هنری و آموزشی جذب حداکثری جوانان به مساجد در تربیت نسلی انقلابی ضروری است.

 

«ناهیدی فرد» اذعان کرد: با توجه به اینکه طرح سه شنبه تکریم دو سال است که در سطح کشور در حال اجرا می باشد، امسال با توجه به اهمیت نقش مادری و تهدید جمعیت کشور امسال این طرح با شعار "مادرانه فهما" با تکریم مادران و خواهران شهدا و خواهران فعال فرهنگی که صاحب 3 یا بیش از 3 فرزند هستند برگزار شد.

 

بر پایه این گزارش درا ین مراسم از «مریم نظری» مادر چهار فرزند، «لیلا هادی بهزادپور» مادر چهار فرزند، «رقیه رمضانی» مادر شش فرزند، «زهرا بیات» مادر سه فرزند و «طیبه محمدی» مادر سه فرزند که از فعالان فرهنگی در مجموعه مساجد نیز هستند تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم نهالی با حضور دختر شهید ستار ابراهیمی به یاد این شهید والامقام کاشته شد.