تبریک مدیر ستاد فهما همدان در صدا و سیمای مرکز استان به مناسبت 18 اسفند
تبريک مدير ستاد فهما همدان در صدا و سيماي مرکز استان به مناسبت 18 اسفند

تبریک مدیر ستاد فهما همدان در صدا و سیمای مرکز استان به مناسبت 18 اسفند

صبح امروز (18 اسفندماه) همزمان با سالروز تأسيس کانونهاي فرهنگي هنري مساجد، مدير ستاد استان همدان در ارتباط زنده تلفني با صدا و سيماي مرکز استان اين روز را به کليه فعالان سنگر مسجد تبريک عرض کردند.
شناسه خبر : 35894 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از همدان؛ مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان در ارتباط زنده تلفنی با صدا و سیمای مرکز همدان در ابتدای سخنان خود این اعیاد مبارک و مسرور شعبانیه را به همه محبین و دوستداران خاندان امامت و ولایت تبریک و شادباش عرض نمود.

 

«حمید رضا ناهیدی فرد» در ادامه سالروز تأسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد را به تمامی فعالان فرهنگی هنری سنگر مساجد، مدیران، مربیان و اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در سرتا سر میهن عزیزمان تبریک عرض کرد و ادامه داد: در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی ایران از سال 1372 و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که بالاترین مقام سیاست گذاری کشور را برعهده دارند، کانونهای فرهنگی هنری مساجد پایه گذاری و تأسیس شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان تصریح کرد: یکی از مجموعه های فعال در مجموعه مساجد کانونهای فرهنگی هنری مساجد هستند که در رشته های مختلف در حال فعالیت هستند.

 

ناهیدی فرد خاطر نشان کرد: از سال 1397 که حدود 25 سال از فعالیت کانونها می گذرد یک بازنگری و مهندسی فرهنگی در این خصوص صورت گرفت و با توجه به اهمیت فضای مجازی و نیاز روز حضور و بروز فعالیت های فرهنگی نسل جوان  در فضای مجازی یک مدل جدید به عنوان زیست بوم مجازی بچه های مسجد طراحی شد و سامانه سراسری فهما ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) به منظور همسان سازی و هماهنگی بیشتر این مجموعه ها در فضای مجازی شکل گرفت.

 

وی تصریح کرد: 25 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در این زیست بوم مجازی در حال فعالیت هستند و با توجه به اینکه این زیست بوم قبل از ایام کرونا راه اندازی شده بود در ایام کرونا این مجموعه ها همچنان فعالیت خود رو داشتند.

 

ناهیدی فرد بیان کرد: یکی از زیر مجموعه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد کتابخانه های مساجد هستند که در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حال فعالیت می باشند که در بیش از 290 کتابخانه در سراسر این استان در مساجد در حال فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ادامه سخنان خود به طرح شنبه های با کتاب، سه شنبه های تکریم، طرح همدلی و کمک به نیازمندان و فعالیت های مربوط به شبستان فرهنگ، هنر، فن آوری و 12 رواق تعریف شده در سایت بچه های مسجد اشاره کرد.