بررسی «سبک زندگی مهدوی از دیدگاه امام هفتم» به همت کانون انوار الزهرا(س) تویسرکان
بررسي «سبک زندگي مهدوي از ديدگاه امام هفتم» به همت کانون انوار الزهرا(س) تويسرکان
در قالب سخنرانی در دانشگاه آزاد تویسرکان؛

بررسی «سبک زندگی مهدوی از دیدگاه امام هفتم» به همت کانون انوار الزهرا(س) تویسرکان

گمار گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام موسي ابن جعفر (ع)، سخنراني با موضوع سبک زندگي مهدوي از ديدگاه امام هفتم، به همت کانون انوار الزهرا (س) تويسرکان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 35427 تاریخ انتشار : ۳ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۸

«محسن گمار» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان همدان اظهار کرد: مراسم شهادت امام  موسی ابن جعفر (ع)  همراه با سخنرانی با موضوع سبک زندگی مهدوی از دیدگاه امام هفتم  با همت کانون انوار الزهرا (س) تویسرکان  (8 اسفند)  در مسجد دانشگاه آزاد واحد تویسرکان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری انوار الزهرا (س) شهرستان تویسرکان افزود: این مراسم با همکاری اداره فرهنگی دانشگاه آزاد تویسرکان و کانون فرهنگی هنری انوار الزهرا (س) همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید میر معینی با موضوع سبک زندگی مهدوی و مداحی حامد شعبانی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: تلاش در راستای جهانی سازی مکتب شیعه و مهدویت و فرهنگ انتظار یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی است که باید در مناسبت‌ های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

 

گمار با تاکید بر ترویج و آموزش سبک زندگی مهدوی تصریح کرد: با بهره‌گیری از متون دینی و تاسی از سیره و زندگی شهدا و سیره ولایت فقیه می‌توان به خوبی این مهم را محقق کرد.

 

حضرت موسی بن جعفر (ع) معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج هفتمین امام شیعیان دوازده امامی است. آن حضرت در سال ۱۲۸ قمری، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان متولد شد و در سال ۱۴۸ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید. دوران ۳۵ ساله امامت او با خلافت منصور، هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود. ایشان چندین بار توسط مهدی و هارون عباسی زندانی شد و در سال ۱۸۳ق در زندان سندی بن شاهک به شهادت رسید. 

مرقد شریف و نورانی حضرت باب الحوائج امام موسی کاظم (ع) در شهر کاظمین در کشور عراق (در محلی که آن زمان مقابر قریش بغداد بود) به خاک سپرده شد که هم اکنون در جوار مرقد مطهر نوه عزیزشان حضرت امام جواد (ع)، زیارتگاه و ملجاء رهروان، عاشقان و ارادتمندان است.