بزرگداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت کانون شهید صانعی همدان
بزرگداشت ايام فاطميه و سالگرد شهادت سردار سليماني به همت کانون شهيد صانعي همدان

بزرگداشت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت کانون شهید صانعی همدان

کانون فرهنگي هنري شهيد «صانعي موفق» در استان همدان ميزبان مراسم گراميداشت ايام فاطميه، حماسه نهم دي ماه و دومين سالگرد شهادت سردار سليماني شد.
شناسه خبر : 33976 تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۳

حجت الاسلام «سید سجاد حسینی» در گفت و گو با  ستاد ارتباطات (فهما) در استان همدان اظهار کرد: بزرگداشت ایام فاطمیه، حماسه نهم دی ماه و آیین یاد بود سالگرد شهادت سردار سلیمانی به همت کانون فرهنگی هنری شهید صانعی موفق در همدان برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید صانعی موفق افزود: همچنین برگزاری مسابقه و معرفی کتاب شاخص سردار سلیمانی توسط کانون فرهنگی هنری شهید صانعی موفق با همکاری ستاد نماز جمعه در حسینیه امام (ره) همدان از دیگر برنامه های این کانون به مناسبت این ایام بود.

 

وی ادامه داد: سردار دل ها عمر با برکت خود را در دفاع ازعزت، اقتدار و امنیت ملت بزرگ ایران، مظلومان جهان به ویژه کشورهای اسلامی و محور مقاومت صرف  و در نهایت در راه اعتلای اسلام، قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جان خویش را به پیشگاه حضرت حق و به تأسی از سالار شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) فدا کرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تقارن اولین سالگرد شهادت اسطوره جهاد و مقاومت، محبوب دل مظلومان جهان، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با  ایام فاطمیه  فرصتی در جهت تبیین معارف، آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس و مقاومت به ویژه مکتب شهید سپهبد "قاسم سلیمانی"، بیان کرد .

وی همچنین به مراسم تشییع پیکر باشکوه سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: در این مراسم اوج قدرت و سرمایه اجتماعی کشور به نمایش گذاشته شد و همه دنیا علاقه و ارادت مردم به سردار بی ادعای خود را مشاهده کردند.

گفتنی است، سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به ۲ خودرو در فرودگاه بغداد، همراه با ابومهدی المهندس معاون نیروی مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهان دیگرشان مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند. این حمله با نظارت و دستور مستقیم رییس جمهوری آمریکا انجام شد.