تداوم برگزاری سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از خانواده شهید «محمد غفاری» در همدان
تداوم برگزاري سه‌شنبه‌هاي تکريم با تجليل از خانواده شهيد «محمد غفاري» در همدان

تداوم برگزاری سه‌شنبه‌های تکریم با تجلیل از خانواده شهید «محمد غفاری» در همدان

حجت الاسلام حسيني گفت: سه‌شنبه‌هاي تکريم اين هفته ميزبان خانواده شهيد پاسدار «محمد غفاري» از جمله شهداي مدافع وطن استان همدان است.
شناسه خبر : 33873 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۲

حجت الاسلام «سید سجاد حسینی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات فهما در همدان گفت: سه شنبه های تکریم این هفته مهمان خانواده شهید «محمد غفاری » بود، این شهید بزرگوار از جمله شهدای مدافع وطن است که در 30 دی ماه سال 1363 دیده به جهان گشود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید صانعی موفق افزود: سه شنبه های تکریم با همت کانون فرهنگی هنری شهید صانعی موفق و اعضای ستاد نماز جمعه همدان در خانه شهید پاسدار «محمد غفاری» برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اجرای این طرح را در راستای تکریم و ادای احترام به خانواده شهدا  عنوان کرد.

 

وی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنا کردن جوانان با خانواده‌های شهدا، ارزیابی مشکلات خانواده‌های شهدا و ایجاد پیوند بین خانواده های شهدا با مسجد را از اهداف طرح سه شنبه های تکریم برشمرد  و اظهار داشت: همچنین تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی محلات به‌ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

 

گفتنی است، شهید محمد غفاری از شهدای مدافع وطن همدان است که با وجود تحصیل در رشته دندانپزشکی تصمیم گرفته با رها کردن این رشته، لباسی پاسداری از وطن را برتن کرده و جان خود را در این راه فدا کند.

شهید محمد غفاری از جمله شهدای مدافع وطن استان است که در 30 دیماه سال 1363 دیده به جهان گشود.

این شهید معزز پس از پیمودن  مقاطع تحصیلی با تأسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، لباس پاسداری از نظام اسلامی را برتن کرد و سرانجام در 27 سالگی، در 13 شهریور ماه سال 1390 در منطقه سردشت، جاسوسان، در درگیری مستقیم با گروهک تروریستی پژاک به جمع شهدا پیوست.

 پیکر مطهر این شهید معزز هم اکنون در گلزار شهدای همدان و در جوار دیگر شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به خاک سپرده شده است.