برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد استان همدان
برگزاري عزاداري ايام فاطميه در کانون‌هاي مساجد استان همدان
مدیر ستاد فهما استان همدان خبر داد،؛

برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد استان همدان

ناهيدي فرد، از برگزاري مراسم سوگواري شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)در کانون‌هاي مساجد همدان خبر داد و گفت:ترويج سبک زندگي فاطمي، تبيين ويژگي‌هاي حضرت زهرا (س) به عنوان الگويي کامل براي زنان و مردان از برخي اهداف برنامه هاي اجراي است.
شناسه خبر : 33843 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۱

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با  ستاد ارتباطات فهما در همدان گفت: در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم عزاداری و سوگواری شهادت این بانوی بزرگوار در کانون‌های مساجد استان  همدان در حال برگزاری است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  با اشاره به اینکه حضرت زهرا (سلام الله علیها) منشاء تمام نیکی ها و خیرات در عالم هستند، خاطرنشان کرد: ایام فاطمیه بهترین فرصت است که سبک زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و فرهنگ فاطمی را نشر دهیم.

وی  بیان کرد: اولین راه شناخت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان، پیرامون تربیت دینی فرزندان، سیاست، فرهنگ، مباحث علمی و دینی است که با مطالعه دقیق آن علاوه بر گره گشای مشکلات جامعه، موجب قدم گذاشتن در راه سلامت و سعادت خواهد بود.

وی افزود: شناساندن، آموزش و مطالعه ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار، عامل موثری در نشر و ترویج سبک زندگی ایشان در جامعه بوده که در طول سال و به ویژه در ایام فاطمیه با روش های مختلفی از قبیل؛ فضاسازی تبلیغی، و برنامه های فرهنگی و مراسم های عزاداری، برپایی خیمه ی فاطمیه، انفاق کردن می توان  فرهنگ فاطمی را ترویج داد.

 

ناهیدی فرد گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی، تبیین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی کامل برای زنان و مردان، نقش حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت، تربیت دینی فرزندان با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) رویکرد و نگاهی است که در برگزاری مراسم‌های عزاداری در کانون‌های مساجد مورد توجه است.

 

وی عنوان کرد: در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری، دستگیری از نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از جمله برنامه‌های دیگری است که در ایام شهادت حضرت زهرا (س) توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان انجام می‌شود.