اجرای طرح آشپزخانه‌های فاطمی در ایام شهادت دخت پیامبر(ص)
اجراي طرح آشپزخانه‌هاي فاطمي در ايام شهادت دخت پيامبر(ص)
به همت کانون شهید شهبازی شهرستان درگزین:

اجرای طرح آشپزخانه‌های فاطمی در ایام شهادت دخت پیامبر(ص)

بصيريان گفت: به کانون فرهنگي هنري شهيد شهبازي روستاي نير در شهرستان درگزين طرح آشپزخانه فاطمي در ايام فاطميه برگزار مي شود.
شناسه خبر : 33797 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

 

«رقیه بصیریان» در گفت و گو با  ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان همدان، به اجرای برنامه های متنوع کانون در ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام فاطمیه طرحی با عنوان آشپزخانه فاطمی اجرا می شود که در این طرح ضمن فضا سازی منزل و آشپز خانه با مشارکت فرزندان، مادر غذای هر روز را به نیت حضرت زهرا (س) و تعجیل در فرج امام زمان (عج) درست می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهبازی روستای نیر در شهرستان درگزین افزود:  مادر خانواده در موقع پذیرایی غذا،چای،میوه و حتی آب  از اعضای خانه می خواهد برای تعجیل امر ظهور و هدیه به روح نورانی  حضرت زهرا (س) صلوات بفرستند.

 

وی این ایام را فرصتی ارزشمند برای شناخت شخصیت برجسته و ممتاز بانوی مکرم اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه اقشار جامعه، الگویی بی‌نظیر بودند که باید از شخصیت‌ ایشان در ابعاد مختلف بهره‌مند شد.

 

وی با یادآوری اینکه با نگاهی به شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و … به این موضوع پی می‌بریم که ایشان از شخصیت والایی به عنوان دخت پیامبر گرامی اسلام (ص) برخوردار بودند، افزود: حضرت فاطمه زهرا (س)  فارغ از این همه وظایف خود در قامت یک مادر، همسر و دختر را انجام می‌دادند، حامی ارزشمندی برای پیامبر گرامی اسلام (ص) در راه تبلیغ دین بودند.

 

بصیریان خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) که باید به آن توجه کنیم، بعد اخلاقی و رفتاری آن حضرت در منزل و اجتماع است، به همین خاطر باید مواردی چون توحید، رسیدگی به نیازمندان و توجه به همسایگان در جامعه به عنوان یک الگو تلقی شود.