رسانه‌های داخلی نیاز به حمایت دارند/ با جزیره‌ای کار کردن نمی‌توان کاری از پیش برد
رسانه‌هاي داخلي نياز به حمايت دارند/ با جزيره‌اي کار کردن نمي‌توان کاري از پيش برد
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد در سفر به استان همدان:

رسانه‌های داخلی نیاز به حمایت دارند/ با جزیره‌ای کار کردن نمی‌توان کاری از پیش برد

مهدي‌پور با تأکيد بر ضرورت حمايت مالي از رسانه‌ها گفت: با جزيره‌اي کار کردن نمي‌توان کاري از پيش برد و رسانه‌هاي داخلي با هم‌افزايي مي‌توانند به پيشرفت کشور کمک کنند.
شناسه خبر : 33711 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان همدان، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،  امروز (30 آذر)در اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینای همدان گفت: ابوذر، نماد آزادی خواهی و عدالت خواهی است و جشنواره ابوذر هم نماد عدالت طلبی است که به همت بسیج رسانه شکل گرفته است.

فرشاد مهدی‌پور با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی برای دهه آینده افزود: سپهر رسانه‌ای درگیری که در کشور وجود دارد و روش‌های ارسال پیام این ضرورت را یادآور می‌شود که مسئولیت‌های رسانه‌ای باید تقویت شود و گام اول در این مسیر، شناخت فرصت‌ها و افزایش بصیرت است.

وی، شناخت زیست بوم رسانه‌ای را گام دوم در این مسیر عنوان کرد و گفت: تربیت افراد نخبه و متخصص‌ در حوزه رسانه ضرورت دارد و باید افرادی تربیت شوند که به عنوان مراجع فکری برای عموم جامعه، پیام تولید کنند.

مهدی پور تصریح کرد: تعداد محدودی از رسانه‌های معاند، پیام‌هایی پردازش می‌کنند که رسانه‌های متعدد ما  نمی‌توانند و باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عواقب ضعف رسانه‌های داخلی و از دست دادن جایگاه مرجعیتشان به همه کشور آسیب می‌زند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدی‌پور تأکید کرد: هرچند مشکلات سخت افزاری در حوزه رسانه وجود دارد، اما ظرفیت‌های زیادی هم وجود دارد که باید به کارگیری شده و از حالت جزیره‌ای کار کردن خارج شده و یکپارچه حرکت کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد استان همدان تصریح کرد: رسانه‌های داخلی با هم‌افزایی می‌توانند به پیشرفت کشور کمک کنند.

وی  با تأکید بر ضرورت حمایت از رسانه‌ها گفت: مقدار توقع و انتظار از رسانه‌ها با منابع مالی تخصیص داده شده به آنها برابری نمی‌کند و در این حوزه، سرمایه گذاری نمی‌کنیم.