آغاز شمارش معکوس برای پایان سومین دوره رویداد ملی فهما
آغاز شمارش معکوس براي پايان سومين دوره رويداد ملي فهما
مدیر ستاد فهمای استان همدان:

آغاز شمارش معکوس برای پایان سومین دوره رویداد ملی فهما

ناهيدي فرد گفت: شمارش معکوس جهت ثبت اطلاعات کانون‌ها و کسب امتياز بيشتر در سامانه بچه هاي مسجد، سبب ايجاد تکاپوي همراه با مشارکت بيشتر کانونها در ارتقا رتبه شده است.
شناسه خبر : 33656 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات فهما از استان همدان، « حمید رضا ناهیدی فرد»  در جمع مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد  شهرستان ملایر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه الزهرا(س)  گفت: مباحث فرهنگی از اولویت‌های هر جامعه ای است .

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود:  طرح ملی فهما در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عملیاتی شدن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و سند تحول کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود.

 

وی بیان کرد: فهما دستاوردهای بیشتری به همراه دارد که به پایش، بازسازی و رقابتی کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد منجر می شود و در پایان این طرح ملی سه استان کاندیدای اصلی برای دریافت عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران «فهما» معرفی و یک استان برگزیده اعلام می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان با اشاره به  اینکه  قطعا فعالیت در مجموعه مردمی مثل مسجد از دغدغه های دیگر نشات می‌گیرد خطاب به مدیران کانونهای فرهنگی و هنری گفت: این امر باعث شده است که شما این مسئولیت را بر عهده بگیرید.

وی با بیان اینکه دغدغه مندی،توجه به قشر نوجوان و جوان محله و و برنامه ریزی ها از اهداف  مجموعه کانون های مساجد است گفت: در این راستا مدیران کانونهای فرهنگی و هنری مساجد همواره تلاش خود را برای رسیدن به این اهداف دنبال می‌کنند.

ناهیدی فرد با اشاره به شکل گیری دولت سیزدهم و اولویت قرار دادن بحث مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به عنوان برنامه های دولت و تاکیدات رهبر انقلاب  بر حل این مشکلات تصریح کرد: بعد از بحث معیشت  تاکید رهبری بر مبحث فرهنگی بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان با بیان اینکه حتی در ایام کرونا چیزی از فعالیت ها و مسئولیت  کانون ها کم نشد گفت: تعطیلی مساجد شاید یک کار غیر کارشناسی شده بود اما  باید  از همه ظرفیتهای مساجد استفاده می شد.

وی با اشاره به  برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون های مساجد گفت: رویداد ملی فهما یکی از اقدامات ارزشمند در راستای کشف استعداد های نهفته در کانون های مساجد در عرصه های مختلف فرهنگی هنری دینی و قرآنی است و در واقع کانون های فرهنگی هنری امکانات و ظرفیت ها و استعدادها را به اشتراک بگذارند و بتوانند در سایه این اشتراک و همکاری و همدلی اثرگذاری کار خود را بالاتر ببرند.

وی تصریح کرد: از روز های آغازین اجرای   طرح فهما   مجموعه همکاران ستاد استان نیز به صورت شبانه روزی در راستای ارائه آموزش های لازم به مدیران و رابطین کانون ها در قالب حضور فیزیکی و مجازی در سطح استان در تلاش هستند تا شاهد  حضور موثر کانون های استان در این رقابت ملی باشیم..

ناهیدی فرد در ادامه اظهار داشت: رویداد فهما در دو بخش عدالت ارتباطی و شبکه سازی در جهت شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوانان مسجدی نقش آفرینی است چرا که سامانه فهما باعث شده کانون های روستایی و دور افتاده نیز بتوانند فعالیت های خود را ثبت و در این زمینه با سایر کانون های شهری در کشور رقابت کنند..

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان گفت: در این دو دوره که رویداد فهما را برگزار کردیم با کانون ها و مجموعه هایی آشنا شدیم که تاکنون هیچ گاه فرصت دیده شدن آن ها به نوعی در سطح ستاد فراهم نبود. در قالب این رویداد، کانون های روستایی با قدرت توانستند با کانون های شهری رقابت کنند و حتی رتبه های خوبی هم کسب کنند.

وی با بیان اینکه در راستای برنامه ریزی در واقع این بستر را فراهم کریم و مجموعه شبکه سازی را در استان داریم  افزود:  کانونهای معین را در استان و شهرستانها تعیین کرده ایم و و در استان پیگیر مشکلات، نواقص کانون ها  بوده و به جد پیگیری لازم را برای رفع این مشکلات داریم

 

.