محفل ادبی به همت کانون شهید هاشمی همدان برگزار شد
محفل ادبي به همت کانون شهيد هاشمي همدان برگزار شد
با هدف ترویج هنر مسجدی؛

محفل ادبی به همت کانون شهید هاشمی همدان برگزار شد

محفل ادبي با حضور شاعران و برخي از اعضاي کانون فرهنگي هنري شهيد هاشمي همدان در محل سالن جلسات مجتمع بوعلي سينا برگزار شد.
شناسه خبر : 33273 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات (فهما) از استان همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» در مراسم برگزاری محفل ادبی کانون شهید هاشمی همدان که در سالن جلسات مجتمع بوعلی سینا در همدان برگزار شد، گفت: استفاده از ابزار هنر در جهت ترویج و گسترش مفاهیم سبک زندگی اسلامی- ایرانی در گرو تلاش بچه مسجدی هاست و نباید از این امر غفلت شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: توجه به هنر دینی در مساجد مساله مهمی است که نباید از آن غفلت شود  و کانون‌های فرهنگی و هنری در مهم‌ترین پایگاه‌های دینی یعنی مساجد فعالیت‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرایی می‌کنند.

 

وی ، شناسایی استعداد جوانان در عرصه شعر و ادب همچنین زنده نگه داشتن آئین شعر خوانی و برگزاری محافل ادبی را از جمله اهداف برگزاری این محفل ادبی عنوان کرد.

 

ناهیدی فرد بیان کرد: تشکیل فضایی سالم برای نوجوانان و اعضای علاقمند به شعر و داستان، گسترش و تداوم ارتباطات اعضا در سطح تخصصی‌تر با یکدیگر و کارشناسان و چهره‌های ادبی شاخص، ارتقای سطح توانمندی و آشنا سازی اعضا با جریان‌های ادبی معاصر، معرفی چهره‌های جوان و خلاق به جامعه ، شناسایی و ترغیب جوانان منطقه در جهت رشد هنر مسجدی در قالب های مختلف از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.

گفتنی است، محفل ادبی با همت کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی با مدیریت «حسین نظری دبیر» برگزار شد و در ادامه این نشست 5 نفر از شاعران برجسته استان شعرهای خود را قرائت و همچنین آموزش های در خصوص نقد شعر و لحن بیان اشعار مطالبی را بیان نمودند.

همچنین  اين مراسم با تقدير از شاعران مدعو با اهداي هديه به رسم يادبود پايان يافت.