برگزاری مسابقات مدهامّتان منجر به معرفی و پرورش نخبگان قرآنی می‌شود
برگزاري مسابقات مدهامّتان منجر به معرفي و پرورش نخبگان قرآني مي‌شود
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی همدان؛

برگزاری مسابقات مدهامّتان منجر به معرفی و پرورش نخبگان قرآنی می‌شود

سعيدي شکوه گفت: ترويج آموزه‌هاي قرآني در قالب اجراي برنامه‌هاي مختلف از جمله مسابقات مدهامّتان منجر به معرفي و پرورش نخبگان قرآني مي‌شود.
شناسه خبر : 33070 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۳

«هاشم سعیدی شکوه»  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان همدان،  اظهار کرد: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تقویت آموزه‌های قرآنی و ترویج سبک زندگی قرآنی در بین نسل جوان  ضروری است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همدان انتقال مفاهیم و آموزه‌های قرآنی در میان نسل جوان را مورد تاکید قرار داد و افزود: انتقال مفاهیم قرآنی در میان نسل جوان بسیاری از آسیب های جامعه کاهش می یابد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری منتظران نور مریانج با تاکید بر اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در بی‌توجهی به آموزه‌های دینی دارد، گفت: به جرات می‌توان گفت که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در نتیجه نبود فرهنگ دینی به وجود آمده و اگر افراد به آموزه های دینی و قرآنی توجه و عمل کرده بودند، در جامعه شاهد بسیاری از این آسیب‌ها و مشکلات نبودیم

سعیدی شکوه  افزود: «مدها متان» عنوان بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد است که به معنای دو باغ خرم و سبز و برگرفته از آیه شریفه ۶۴ سوره مبارکه الرحمن است.

وی به مسابقات قرآن «مدهامتان» اشاره کرد که اتفاق خوبی است و هر کدام از این مسابقات که از سوی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، می‌تواند به تنهایی نقش بسزایی در پیشرفت و اعتلای قرآن در میان جوانان ایفا کند.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآنی «مدها متان» برشمرد.