رویکرد کلان دولت تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ است
رويکرد کلان دولت تقويت جدي و نگاه ويژه به فرهنگ است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به همدان عنوان کرد:

رویکرد کلان دولت تقویت جدی و نگاه ویژه به فرهنگ است

اسماعيلي با تاکيد بر اينکه نگاه دولت سيزدهم به فرهنگ به عنوان يک رکن اساسي است، گفت: تقويت جدي و نگاه ويژه به فرهنگ از اولويت‌هاي دولت خدمتگذار است.
شناسه خبر : 32855 تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان همدان، محمد مهدی اسماعیلی ظهر امروز (1۲ آذر) در جشنواره صنعت چاپ و آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان گفت: استان همدان در حوزه های مختلف دارای جایگاه ویژه ای است چرا که بسیاری از علما، عرفا، اندیشمندان ، نخبگان و خبرگان دراین استان دارای کارنامه درخشانی هستند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از اعتبارات طرح‌های نیمه تمام همدان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد، افزود: به دنبال راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر، پردیس سینمایی و تالار بزرگ شهر همدان هستیم که موزه هنرهای معاصر با اختصاص بودجه محدودی به انجام خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: یکی از مبنای دولت این است که پروژه های نیمه کاره را به اتمام برساند و از کلنگ زنی پروژه های جدید خود داری کنیم چرا که هزینه های مضاعفی به دولت تحمیل می شود.

 

وی بیان داشت: در سفرهای استانی همچون اردیبل، سمنان، زنجان و شیراز دولت پای کار آمده که پروژه های نیمه تمام عمرانی را به اتمام برسانیم و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر را حل و فصل کنیم.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برنامه اصلی ما در عرصه چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، یادآور شد: ۹۰ درصد مواد اولیه چاپ وارداتی است که در این راستا کمیته سه‌گانه‌ای تشکیل شده و برنامه ما این است که ۸۰ درصد کاغذ مورد نیاز برای نشر کتاب تا یک سال و نیم آینده از داخل کشور تامین شود.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، با بیان اینکه باید به استقلال صنعت نشر برسیم، گفت: روزنامه ها هم در صنعت نشر دچار مشکلات جدی بودند که اتفاقات خوبی در حوزه روزنامه و مطبوعات رقم خورده است.

 

وی افزود: افتتاح موزه چاپ می تواند سنگ بنای حرکت نو در صنعت چاپ همدان باشد و این مهم با حضور جدی استاندار که تمام ویژه ای به فرهنگ دارند رقم خواهد خورد.