برگزاری جلسه توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد همدان با محور طرح ملی فهما
برگزاري جلسه توانمندسازي مديران کانون‌هاي مساجد همدان با محور طرح ملي فهما

برگزاری جلسه توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد همدان با محور طرح ملی فهما

جلسه توانمندسازي مديران واحد خواهران کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد همدان در خصوص طرح ملي فهما برگزار شد.
شناسه خبر : 32656 تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۴۵

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» صبح امروز (8 آذر) در جلسه توانمند سازی مدیران واحد خواهران کانون های مساجد همدان در خصوص ثبت اطلاعات در سامانه بچه های مسجد گفت: جریان رقابتی در رویداد ملی فهمای امسال، فرصتی برای ثبت برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برگزار شده است، نباید موضوع رویداد فهما را به یک امر پیچیده تبدیل کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: فهما بهانه کشف استعدادها و جذب جوانان خلاق به رویش‌های فرهنگی و هنری است،  وهرکدام از بچه‌های مسجد بنا بر بضاعت خود می‌توانند در این رویداد فعال باشند.

 

وی اظهار داشت:  طرح ملی فهما ، جهت اطلاع رسانی فعالیت های شاخص کانون ها در نظر گرفته شده است تا مدیران کانون ها تمام غعالیت های فرهنگی و هنری خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند.

 

وی محوری‌ترین مساله در عرصه فعالیت‌های کانون های مساجد را تقویت روحیه مسجدی، خلاقیت و نوآوری در میان اعضای بچه های مسجد دانست و اضافه کرد: از جهت محتوایی نیز رسالت اصلی مدیران و رابطین کانون‌های مساجد گسترش  فرهنگ دینی و هنری بوده که باید در این رابطه نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

ناهیدی فرد در ادامه به رویداد پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان اشاره کرد و گفت:  این دوره از مسابقات  با استفاده از نقطه نظرات ارزشمند فعالان قرآنی طرح ریزی شده و از جمله ویژگی‌های این دوره از مسابقات می‌توان به اضافه شدن بخش استعدادیابی ویژه کودکان زیر ۷ سال و نوجوانان و همچنین ایجاد پیوند میان جلسات سنتی قرآن کریم مساجد و مسابقات قرآنی مدهامّتان اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: این رویداد قرآنی ویژه اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و در رده های سنی ۷ تا۱۶ سال و۱۶ تا ۳۰ سال و در رشته های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء۳۰، مکبری، قرائت نماز، استعداد یابی و جلسات سنتی قرآن است برگزار خواهد شد.

 وی یادآور شد: بخش ویژه این مسابقات در دو محور جلسات سنتی قرآن کریم و استعداد یابی است که قاریان جلسه سنتی قرآن کریم را در مسجد محل خود و با حداقل هفت نفر از کودکان و نوجوانان برگزار می کنند و گزارش برنامه را در رواق نوردر سامانه بچه های مسجد ارسال می کنند.

در پایان این نشست پیشنهادها و راهکارهایی مدیران کانون های واحد خواهران همدان در خصوص برگزاری هرچه بهتر رویداد ملی فهما، بررسی شد.