آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان برگزار شد
آيين افتتاحيه طرح ملي اوقات فراغت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان برگزار شد

آیین افتتاحیه طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان برگزار شد

آيين افتتاحيه طرح ملي اوقات فراغت با عنوان «مسجد، مدرسه ، تابستان» با حضور امام جمعه، رييس ارشاد، اعضاي کانون و برخي فعالان فرهنگي مساجد در شهرستان درگزين برگزار شد.
شناسه خبر : 29011 تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان همدان، «حجت الاسلام خلیل ربیعی» در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان که در شهرستان درگزین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر گفت:  مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان درگزین ارتباط خوب و دوسویه ای با هیات امنای مساجد دارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان درگزین افزود: جهت فعالیت خوب و مثمر ثمر در مساجد بایدهیات امنا، بسیج، اعضای کانون، امام جماعت شورا و هیات امنای کمساجد ارتباط خوب و دوسویه ای در جهت موفقیت در امور فرهنگی و فعالیت های مذهبی داشته باشند.

کانونهای فرهنگی هنری مساجد پایگاههای مهم فرهنگی در روستاها هستند

«الهام معصومی» در ادامه این مراسم گفت: هم اکنون 45 کانون فرهنگی و هنری فعال در شهرستان رزن وجود دارد که 26 کانون در شهرستان درگزین در حال فعالیت هستند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درگزین افزود: در روستاها جوانان  استعدادهای خوبی دارند که باید پرورش یابند و استعدادهای آنان در زمینه های مختلف هنری شکوفا شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم شناسنامه فرهنگی در روستا را تدوین کنیم تا بتوانیم از این طریق فعالیت ها و امور فرهنگی هنری را  در زمینه های مختلف جهت جذب نسل جوان ساماندهی کنیم.

 

تربیت هنرمندان متعهد مسجدی در جهت ترویج ارزش های از اهداف کانون مساجد است

«حمیدرضا ناهیدی فرد» نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک ایام دهه امامت و ولایت گفت: گزارشی از فعالیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در طی سال همراه با برنامه های اجرای عنوان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 72 با 12 کانون فرهنگی هنری شروع به فعالیت کرد و هم اکنون بیش از 592 کانون در سراسر استان همدان در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد:امسال جهت غنی سازی اوقات فراغت  اعضای کانون های فرهنگی هنری مساج، دطرح ملی (مسجد، مدرسه، تابستان) به همکاری معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: مطالبه‌ی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها با تعامل مدارس در این طرح مطرح شده است..

وی ادامه داد: جذب نیروهای نوجوان و جدید و تربیت مسجدی آن‌ها، آشنایی جوانان با الگوهای موفق و مثبت جامعه، کشف استعدادهای برتر با اجرای انواع برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، قرآنی، دینی را از جمله رویکردهای این طرح عنوان کرد.

ناهیدی اظهار داشت: تربیت هنرمندان مسجدی یکی از رسالت های ما در کانون های فرهنگی و هنری مسجد به شمار می رود.

 

گفتنی است ، ر ادامه این مراسم برخی از مدیران کانون های فرهنگی هنری شهری و روستای در شهرستان درگزین به بیان مسادل و مشکلات خود پرداختند.

همپنین در ادامه پوستر طرح ملی «مسجد، مدرسه، تابستان»  رونمایی شد.