هنرمند مسجدی ارزش‌های اسلامی و فضایل اخلاقی را در جامعه ترویج می دهد
هنرمند مسجدي ارزش‌هاي اسلامي و فضايل اخلاقي را در جامعه ترويج مي دهد
رئیس حوزه هنری همدان:

هنرمند مسجدی ارزش‌های اسلامی و فضایل اخلاقی را در جامعه ترویج می دهد

حسيني سير در نشست مشترک انعقاد تفاهم‌نامه ميان حوزه هنري و ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان همدان اظهار کرد: هنرمند مسجدي ارزش‌هاي اسلامي و فضايل اخلاقي را در جامعه ترويج مي دهد.
شناسه خبر : 28881 تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان، «سید محمد باقر حسینی سیر» در نشست صمیمی با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کارشناسان استان همدان در محل حوزه هنری همدان برگزار شد، گفت: ترویج ارزش های اسلامی و فضائل اخلاقی باید در قالب هنر مسجدی ترویج یابد و استعدادهای نسل جوان در این زمینه به شکوفایی برسد.

رئیس حوزه هنری همدان افزود: تربیت هنرمند مسجدی که با ارزش های ناب اسلامی و دینی آشنا باشد و به آن عمل کند از اهداف اصلی ما در برگزاری کارگاه ها و آموزش های مختلف است.

 

وی اظهار داشت: حوزه هنری استان همدان با برگزاری کلاس های متنوع سرود، موسیقی، داستان نویسی، تئاتر ، نویسندگی  با استفاده از مربیان مجرب و با تجربه تلاش می کند ، هنرمندان مسجدی در جهت ترویج ارزش های ناب اسلامی در جامعه  تربیت کند.

 

حسینی سیر در مورد کتب چاپ شده  و تولیدات جدید توسط نویسندگان جوان استان خبر داد و گفت: کتاب مساجد تاریخی همدان  با رویکرد معرفی 20 مسجد شهر همدان چاپ شده است.

وی در ادامه به همکاری بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با حوزه هنری اشاره کرد و گفت: توانایی تولید فیلم های مستند در حوزه مساجد و کانون ها داریم که قابل قبلیت پخش در صدا و سیما را داشه باشد.

 

«حمید رضا ناهیدی فرد» نیز در ادامه این جلسه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد و برنامه های ستاد در طی تابستان اشاره کرد و گفت: تابستان امسال جهت غنی سازی اوقات فراغت جوانان  طرح"مدرسه، مسجد، تابستان" اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: پیوند نهاد مسجد، مدرسه و خانواده ، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد، شناسایی، رشد و پرورش استعدادهای فرهنگی هنری و ایجاد نشاط و ارتقاء سطح مهارت های اجتماعی از اهداف این طرح است.

 

وی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله بویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می توانند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان بردارند.