تداوم برگزاری طرح ملی شنبه‌های کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در استان همدان
تداوم برگزاري طرح ملي شنبه‌هاي کتاب با هدف ترويج فرهنگ مطالعه در استان همدان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد همدان خبر داد؛

تداوم برگزاری طرح ملی شنبه‌های کتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه در استان همدان

ناهيدي‌فرد با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد فهما همدان به مناسبت آغاز تعطيلات تابستاني گفت: طرح ملي شنبه‌هاي کتاب با هدف پيوند ميان کتاب، مسجد و همچنين ترويج فرهنگ مطالعه در سطح کانون‌هاي مساجد استان برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 28760 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» گفت: طرح شنبه های کتاب در  برخی کانون‌های فرهنگی هنری به ویژه کانون‌های دارای کتابخانه، به صورت مستمر از هفته کتاب تا پایان سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با انتشار پوستر، ، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه‌های کتاب در فضای مجازی در سطح کانون‌ها و کتابخانه‌ها  در راستای ترویج فرهنگ مطالعه قدم بر می دارند، همچنین انتشار فایل‌های مربوط به فرمایشات مقام معظم رهبری، شخصیت‌ها وافراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتاب خوانی 

وی تکریم فعالان حوزه کتاب در قالب طرح سه‌شنبه‌های تکریم برگزاری مسابقات کتاب خوانی و خلاصه‌نویسی از کتاب را از دیگر اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان عنوان کرد.

ناهیدی فرد اظهار داشت:  کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و پیشرفت انسانی به شمار می‌رود، این زبان گویای تمدن بشری با بازگو کردن راز و رمز پیشرفت جوامع انسانی در دوره‌های مختلف، نقش بی‌بدیلی ‌را در ارتقای توسعه فرهنگی هر کشوری می‌تواند ایفا کند.

وی اظهار داشت: کتاب همواره در تمامی دوره‌ها و زمان‌ها کمک حال بشر بوده است تا آدمی با اندیشه‌های سالم در مسیر درست زندگی گام بر دارد. اگر خوب دقت کنیم می‌توان اندیشه‌های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن را به عنوان یک الگوی درست در زندگی، قرار داد.