آغاز اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون‌های مساجد همدان
آغاز اجراي طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون‌هاي مساجد همدان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فهما استان همدان خبر داد؛

آغاز اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در کانون‌های مساجد همدان

ناهيدي‌فرد گفت: طرح غني‌سازي اوقات فراغت با شعار «مدرسه، مسجد، تابستان» و طرح قرآني ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، اميد، زندگي» در کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و سامانه بچه‌هاي مسجد در حال برگزاري است.
شناسه خبر : 28655 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان، «حمیدرضا ناهیدی فرد» در نشست خبری با خبرنگاران همدان در خصوص طرح غنی سازی اوقات فراغت در ایام تابستان گفت: با شیوع ویروس کرونا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با برنامه ریزی هدفمند و طراحی بستر فضای مجازی فعالیت های خود را اجرای کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: با شروع فصل تابستان دغدغه خانواده ها در خصوص غنی سازی اوقات فراغت جوانان بیشتر می شود و در این میان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان نقش موثری دارند و فضای امن برای نسل جوان فراهم می کنند.

فعالیت 594 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان همدان

وی  اظهار داشت: امسال ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را با همکاری معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورشی آموزش و پرورش برنامه ریزی کرده و در حال اجرا است.

ناهیدی فرد ادامه داد: پیوند بیشتر مدرسه، مسجد و خانواده ، جذب حداکثری نوجوانان و جوانان  به مساجد ، آشنایی و رشد استعدادهای فرهنگی ، هنری محلات، ایجاد نشاط و ارتقاء مهارت های اجتماعی از برخی اهداف طرح غنی سازی اوقات فراغت عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه 150 مدرسه در کل کشور با طرح «مدرسه، مسجد و خانواده» همکاری می کنند،  افزود: علاوه بر بخش عمومی که برای همه کانون‌ها در نظر گرفته شده، ۹ باب مدرسه نیز در همدان این طرح را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند.

ناهیدی در خصوص زمان اجرای طرح گفت: این طرح از دهم تیر ماه تا ۳۱ شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد و تمامی کانون‌هایی که طرح تابستانی را انتخاب می‌کنند، می‌توانند در زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد عناوین فعالیت‌های خود را در قالب ۹ رواق و سه شبستان ثبت کنند و با کسب امتیاز در پایان اجرای طرح از حمایت‌های مالی لازم برخوردار شوند.

 

وی ادامه داد: در بخش عمومی سه شبستان، شامل، شبستان فرهنگ، که شامل رواق‌های نور، کتاب، رسانه، همدلی و دانش است و شبستان هنر شامل قلم و ترنج است و و رواق قلم در ثبت تولیدات ادبی است و همچنین شبستان نو آوری بخش های مختلفی دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در ادامه به دیگر فعالیت های اجرای کانون های مساجد در ایام تابستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح شنبه های کتاب،  اجرای طرح سه شنبه‌های تکریم با محوریت تکریم از مادران شهدا و مادران دارای چهار فرزند و بیشتر، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، نهج البلاغه خوانی و انس با صحیفه سجادیه، بزرگداشت ایام غدیر، اجرای میدانی گروه‌های سرود و نمایش و طرح قرآنی ۱۴۵۵ و جشنواره‌های مرتبط با این بخش در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در خصوص برش استانی طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ اظهار کرد: امسال طرح قرآنی ۱۴۵۵ با شعار «قرآن، امید، زندگی» در ۲ بخش جشنواره و پیامکی با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم پیگیری و هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری اجرا می‌شود.

وی در خصوص زمان بندی این طرح گفت: این طرح از پنجم تیر ماه به صورت هفتگی و هر هفته با محوریت یک آیه از قرآن کریم آغاز شده و به مدت ۱۰ هفته تا ۱۲ شهریور ماه امسال ادامه می‌یابد.

ناهیدی فرد ادامه داد: در بخش حفظ موضوعی آیات و مسابقه نیز کلیه علاقه مندان قرآنی از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۴۴۴۴ می‌توانند در مسابقه شرکت نمایند و روزانه به ده نفر از برگزیدگان جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود و در بخش دوم طرح در حوزه رشته‌های جشنواره‌ای شامل بخش‌های فیلم کوتاه، خوشنویسی، نقاشی، شعر، داستان نویسی، گرافیک و محصولات رسانه‌ای علاقه مندان می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.