فرماندار شهرستان بهار از تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز به کانونهای مساجد این شهرستان خبر داد
فرماندار شهرستان بهار از تخصيص اعتبار تعمير و تجهيز به کانونهاي مساجد اين شهرستان خبر داد

فرماندار شهرستان بهار از تخصیص اعتبار تعمیر و تجهیز به کانونهای مساجد این شهرستان خبر داد

«احسان قنبري» فرماندار بهار، از اختصاص اعتبار تعمير و تجهيز به کانونهاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان بهار در سال جاري خبر داد.
شناسه خبر : 12011 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان:فرماندار همدان در نشسست هم اندیشی که صبح امروز (25 خردادماه) با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان، فرماندار بهار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در محل فرمانداری بهار برگزار شد، از قول مساعد تخصیص اعتبار برای تعمیر و تجهیز کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان بهار خبر داد.

 

فرماندار بهار با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از کانونهای فرهنگی هنری شهرستان بهار تجهیز شدند، گفت: در سال جاری به طور یقین اعتباری که در نظر گرفته می شود نسبت به سال گذشته بیشتر است.

 

«قنبری» با بیان اینکه فرمانداری شهرستان بهار نگاه مثبتی به فعالیت های کانونهای فرهنگی هنری مساجد دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم با تزریق اعتبار تعمیر و تجهیز کانونها در رونق فعالیت های این مجموعه ها موثر باشیم.

 

فرماندار بهار خاطر نشان کرد: کانونهای فرهنگی هنری نقش تأثیر گذاری در مبارزه با جنگ نرم دارند و باید در توسعه کمی و کیفی فعالیت ها این مجموعه ها تلاش کنیم و از طریق بودجه های استانی و ملی در راستای پیشبرد اهداف کانونهای فرهنگی هنری مساجد تلاش کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان در این جلسه به سیاست ها، چشم انداز، راه اندازی و فعالیت کانونها در زیست بوم مجازی بچه های مسجد، افتتاح پایگاه اطلاع رسانی فهما و برگزاری نخستین رویداد ملی کانونهای فرهنگی هنری اشاره کرد.

 

«حمید رضا ناهیدی فرد»  خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم که در راستای بهره مندی کانونها از منابع و اعتبارات استانی بتوانیم اعتباری را از محل بودجه عمومی مشارکت های و کمک های بلاعوض جذب کنیم.

 

«ناهیدی فرد» اعلام کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان در راستای تعمیر و تجهیز کانونها به کانونهای فرهنگی هنری استان اختصاص یافت و امیدواریم در سال جاری این اعتبار نسبت به سال گذشته رشد بالایی را داشته باشد.

 

وی با اشاره به نقش محوری مساجد در محلات گفت: کانونهای فرهنگی هنری در دورترین مناطق نیز حضور فعال دارند و در کنار فعالیتهای دینی در زمینه های مختلف آموزشی در حال ارائه خدمات هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار کرد: پیوند بیشتر شبکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد با نهاد خانواده، مدارس، مراکز آموزشی و فرهنگی می تواند در جذب حداکثری قشر نوجوان و جوان به مساجد تأثیر گذار باشد و مشارکت نهادها و خانواده می تواند باعث بهره برداری حداکثری از ظرفیت مساجد شود و در کاهش اسیب های اجتماعی نقش موثری را به همراه داشته باشد.