گستردگی جغرافیایی از مهمترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
گستردگي جغرافيايي از مهمترين ويژگي‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است

گستردگی جغرافیایی از مهمترین ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان؛ مهم ترين ويژگي کانونهاي فرهنگي هنري مساجد را مردمي بودن و گستردگي جغرافيايي کانونها عنوان کرد و گفت: اين پايگاه هاي فرهنگي در دورترين نقاط استان نيز در حال فعاليت هستند.
شناسه خبر : 11641 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما از استان همدان: «احمد رضا احسانی» پیش از ظهر امروز یکشنبه (18 خردادماه) در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهما استان همدان با اشاره به اینکه زبان هنر، زبان فرهنگ است و بایستی برای فرهنگ و هنر برنامه داشته باشیم، گفت: زبان هنر، زبان غیر مستقیم انتقال اندیشه، تفکر و آموزه های دینی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه حدود 600 کانون در سطح استان همدان در حال فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: از مهم ترین ویژگی های کانونهای مساجد مردمی بودن و گستردگی جغرافیایی کانونهای است که در دورترین نقاط استان نیز در حال فعالیت هستند که این امر به نوبه خود ظرفیت بزرگی محسوب می شود و بایستی به نحو مطلوب با برنامه ریزی هدفمند و منسجم در ارتقاء این پایگاه های فرهنگی گام برداشت.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم و اصلی این اداره تقویت مجموعه کانونهای مساجد استان است، افزود: کانونهای مساجد با برنامه منسجم و هدفمند و با چشم انداز و افق کار اثرگذار می تواند نقش موثری را داشته باشند و در تلاش هستیم تا بودجه مشخصی را برای تعمیر و تجهیز کانونهای فرهنگی هنری مساجد جذب کنیم.

وی تأکید کرد: شرایط کرونا شاید باعث اختلال در برخی برنامه ها شده ولی همین شرایط ظرفیتی را در بستر فضای مجازی فراهم کرد که نباید به فراموشی سپرده شود و هنوز فضای مجازی مخاطب خاص خود را دارد و تا شرایط عادی دوباره برقرار شود نباید ظرفیت فضای مجازی و ارتباط با جامعه هدف فراموش شود.

وی با بیان اینکه رشد و پیشرفت هر مجموعه نیازمند یک برنامه هدفمند است، تصریح کرد: داشتن برنامه مدون و اثرگذار موجب می شود از جزیره ای عمل کردن کارها جلوگیری شود.

احسانی با بیان اینکه کانونهای فرهنگی هنری مساجد با پایگاه های بسیج هم افزایی داشته باشند، اظهار کرد: هدف کانونهای مساجد مقدس است و بایستی از امکانات به نحو مطلوب استفاده کنیم و راه را برای رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران هموار کنیم .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان همدان، افزود: مدیران کانونها بدون هیچ گونه چشم داشتی با خودگذشتگی خود در مساجد و عرصه فرهنگ و هنر تلاش می کنند و نقش موثری در جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مساجد دارند.