کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای پیوند محتوایی با نسل جوان محسوب می‌شوند
کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد فرصتي براي پيوند محتوايي با نسل جوان محسوب مي‌شوند

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرصتی برای پیوند محتوایی با نسل جوان محسوب می‌شوند

نماينده ولي فقيه و امام جمعه شهر همدان در آيين رونمايي از صفحه اين استان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما)، با اشاره به جايگاه کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در نشر فرهنگ ديني ميان جوانان گفت: کانون‌هاي مساجد فرصتي براي پيوند محتوايي با نسل جوان محسوب مي‌شوند.
شناسه خبر : 11620 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان همدان: آیت الله «حبیب الله شعبانی» پیش از ظهر امروز(18 خردادماه) در آیین رونمایی از صفحه اختصاصی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما) که در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا  برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ و ادبیات اسلامی بر خلاف آنچه در بعضی از فرهنگ‌های غربی وجود دارد به هر مقوله‌ای هنر اطلاق نمی‌شود، بلکه هنر به مواردی گفته می‌شود که در راستای ارتقا روحی و معنوی انسان باشد.

 

نماينده ولي فقيه و امام جمعه همدان ادامه داد: امروز نیروهای شیطانی توهمات خود را به وسیله هنر برای نسل جوان تزیین می‌کنند و موضوعاتی که زیبایی ندارند را، زیبا جلوه می‌دهند؛ در شرایط کنونی جامعه، نوجوانان ۱۲ ساله با شبهات بسیاری روبرو هستند که این اتفاق بدین معنی است که دشمن یک گام به سمت جلو حرکت کرده و در بین نوجوانان و جوانان ما رسیده؛ که این مهم وظیفه کانونهای فرهنگی هنری مساجد را اندکی سخت تر و حساس تر می کند.

 

وی بیان کرد: امروز نیازمند کارهای تشکیلاتی و منسجم‌تر هستیم و باید در کنار اینگونه برنامه‌ها، جلساتی را برای چگونه فعال شدن کانون‌ها برگزار کنیم.

 

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سامانه فهما مصداق فعالیت‌های شبکه‌ای است، تصریح کرد: متأسفانه ارتباطات شبکه‌ای ما ضعیف است که تشکیل این سامانه در قالب ارتباطات شبکه‌ای می‌تواند ضعف در برنامه‌های مشارکتی در سطح استان را جبران کند.

 

وی تصریح کرد: در عرضه صحبت‌های خودمان به جامعه و خصوصا نسل جوان نیاز به هنر داریم و یکی از مکان‌هایی که می‌تواند هم از نظر محتوایی و هم از نظر شکلی پیوندی را در این راستا ایجاد کند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است و کانون‌های مساجد بهترین مکان و زمینه برای پیوند موازین محتوایی و شکلی اسلام با هنر است.

 

امام جمعه همدان به تشریح لزوم ارتباط گیری کانون‌ها با هیات امنا، بسیج و مردم پرداخت و اگفت: انتظاری که از کانون‌های فرهنگی وجود دارد این است که برای حضور نوجوانان برنامه ریزی جامعی داشته باشند.

 

آیت الله شعبانی مساجد را پایگاه اصلی تربیت در اسلام عنوان کرد و گفت: بهترین مکان برای جذب جوانان به مساجد همین کانون‌های فرهنگی هنری است که از ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف دینی، فرهنگی، هنری و ... برخوردار است و انتظار می‌رود تا از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنیم.

 

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم میزان موفقیت کانون‌ها را مورد سنجش قرار دهیم باید ببینیم که در میزان جذب و حضور جوانان تا چه اندازه موفق بوده‌اند.